پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

با بیمه وام بانکی بگیرید+ جزییات

19 آذر 1402
با بیمه وام بانکی بگیرید+ جزییات

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: بزودی امکان وثیقه‌گذاری بیمه‌نامه‌ زندگی مهیا خواهد شد.

به گزارش بانک اول علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش که سرانجام امکان توثیق بیمه‌نامه‌ها فراهم خواهد شد؟ گفت: برنامه‌ای تحت عنوان توثیق یعنی در واقع به ضمانت گذاشتن یکی از دارایی‌ها تنظیم شد. یکی از دارایی‌های مردم که در صنعت بیمه ظهور پیدا می‌کند بیمه زندگی است که افراد می‌توانند آن را به ضمانت در نظام بانکی، قضایی و... بگذارند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد:، اما سوال اینجاست فردی در یک بانک تسهیلات دریافت می‌کند، اما ممکن است همزمان بخواهد بیمه خود را بازخرید کند بحث بر این بود که سامانه‌های ما به شکل برخط بدون تاخیر بتوانند متصل به نظام بانکی شوند تا اگر فردی بیمه‌نامه را در نظام بانکی به ضمانت گذاشت بتواند در آن سقفی که ضمانت تقبل کرده بلوکه شود این ارتباط سامانه‌ای در حال انجام است و حتما این انفاق خواهد افتاد.

او در پاسخ به این پرسش که یعنی وثیقه گذاری بیمه‌نامه زندگی فراهم خواهد شد؟ گفت: بله بزودی امکان وثیقه گذاری بیمه‌نامه‌زندگی مهیا خواهد شد در خصوص زمان دقیق هم اقدامات در حال پیشروی است.

این مقام مسئول در خصوص این که آیا بیمه شخص ثالث هم این امکان را خواهد داشت که وثیقه قرار گیرد؟ می‌گوید: خیر چرا که بیمه شخص ثالث عددی( مبلغی) ندارد./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها