پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

وام جدید مسکن روستایی آماده پرداخت شد

20 آذر 1402
وام جدید مسکن روستایی آماده پرداخت شد

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن از ابلاغ وام جدید مسکن روستایی تا چند روز آینده خبر داد و گفت: تضمین‌ مابه‌التفاوت نرخ سود وام را صندوق ملی مسکن صادر می‌کند.

به گزارش  بانک اول  به نقل از تسنیم، سیدرضا حمیدی درباره وام مسکن ۳۵۰ میلیون تومانی اظهار کرد: سال گذشته سقف تسهیلات ۲ برابر و ۲۰۰ میلیون تومان شد. از ۲۱۰ هزار واحد تاکنون ۱۸۰ هزار فقره منجر به امضای قرارداد با بانک شده است.

وی ادامه داد: امسال پیش‌نویس مصوبه افزایش سقف وام مسکن روستایی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد، در نهایت رقم تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان برای ۳۵۰ هزار واحد تعیین شد.

وی با یادآوری این‌که آبان‌ماه وام مذکور به تصویب هیئت وزیران رسید و به دستگاه‌های اجرایی،‌ بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد، گفت:‌ این تسهیلات با توجه به این‌که یارانه‌دار است باید سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت نرخ سود یعنی ۱۸ درصد را برای صندوق ملی مسکن تضمین کند.

وی با بیان این‌که این صندوق نیز تضمین‌های لازم را برای بانک‌های عامل صادر می‌کند، افزود: این روند طی و صورت‌جلسه و مکاتبات انجام شده است. طی چند روز آینده تضمین‌نامه توسط سازمان برنامه صادر می‌شود و متعاقب آن ابلاغ به بانک‌ها و سهمیه توسط بانک مرکزی انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها