شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

هشدار دارندگان ارزهای دیجیتال بخوانند

25 آذر 1402
هشدار دارندگان ارزهای دیجیتال بخوانند

سازنده کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال، روز  ۱۴ دسامبر گرفتار هک مخربی شده که منجر به سرقت تقریباً ۴۸۴ هزار دلار در قالب دارایی‌های رمزارزی شده است.

به گزارش بانک اول، طبق گزارش‌ها، در این حمله، یکی از کارمندان سابق لجر قربانی یک حمله فیشینگ شد که به مهاجم اجازه دسترسی به حساب NPMJS او و تزریق کد مخرب در کیت اتصال لجر را داد. سپس، یک نسخه مخرب از کیت اتصال لجر برای نسخه‌های ۱.۱.۵، ۱.۱.۶ و ۱.۱.۷ منتشر شد.


بلافاصله با تیم امنیتی تماس گرفته شد و در عرض ۴۰ دقیقه پس از آگاه شدن لجر، راه‌حلی برای رفع مشکل ارائه شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این حمله با همکاری WalletConnect، یک پروتکل ارتباطی برای وب ۳ غیرفعال شده و تتر نیز به فریز کردن کیف پول هکر و تقویت امنیت بلاکچین کمک کرده است.


به گزارش رمز ارز به نقل از پلتفرم ردیابی Lookonchain، شرکت لجر به طور مداوم اطلاعاتی را در مورد این حمله برای مشتریان خود منتشر می‌کرد تا زمانی که در نهایت اعلام کرد این محصول یک بار دیگر برای استفاده ایمن شده است.

بر اساس توییت لجر، کد مخرب غیرفعال شده و کیت اتصال (Connect Kit) آن، قابل استفاده مجدد است. برای این منظور، لجر نسخه جدید کیت اتصال خود، ۱.۱.۸، را عرضه کرده و از کاربران خواسته که پس از یک دوره انتظار ۲۴ ساعته، از آخرین نسخه استفاده کنند.


به گفته لجر، گزارش جامعی از این حادثه در حال آماده‌سازی است و به زودی منتشر خواهد شد. در این میان، لجر به کاربران توصیه کرده که امنیت تراکنش‌های خود را به شدت در اولویت قرار دهند و هرگونه تفاوت بین دستگاه و صفحه نمایش رایانه یا تلفن را به عنوان نگرانی‌ فوری تلقی کرده و به سرعت تراکنش‌ها را متوقف کنند.

اخبار مرتبط
در حال حاضر بیت کوین با حجم سرمایه بالا و بازار گسترده از جمله محبوب‌ترین رمزارزها به‌حساب می‌آید. پیش‌بینی می‌شود که این محبوبیت در آینده نیز بیشتر شود؛ زیرا معامله بیت کوین و کاربری بلاک چین آن روزبه‌روز در حال افزایش‌ است. خرید بیت کوین هنوز می‌تواند ارزشمند باشد. چه برای سرمایه گذاری کوتاه و چه برای سرمایه گذاری‌های بلندمدت.
دولت‌ها در برابر ظهور و گسترش بیت کوین همواره با پرسش‌ها و ابهام‌هایی روبه‌رو هستند که وضعیت قانونی بیت کوین متأثر از این ابهام‌ها است؛ ازجمله این که با یک دارایی دیجیتال و غیرمتمرکز جهانی که قرار نیست هیچ حزب یا سازمانی آن را کنترل کند، چگونه برخورد کنند. یا این که شکل جدیدی از ارزهای مقاوم در برابر سانسور، چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد. برخی دیگر مانند السالوادور نیز از ابتدا در زمرهٔ کشورهای پذیرنده بیت کوین قرار گرفته‌اند.
سود بیت‌کوین در مقایسه با بزرگترین میم‌ کوین‌های الهام گرفته شده از ترامپ، بسیار کم به نظر می‌رسد زیرا همه آنها پس از انتشار این خبر شاهد جهش چشمگیر قیمت بودند. در زمان نگارش این مطلب TREMP بیشترین سود را حفظ و ۷۱ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته با قیمت ۰.۶۶ دلار ثبت کرد. ترامپ ۳۹ درصد و ماگا نیز ۳۳ درصد افزایش یافتند.
ارز دیجیتال بیت کوین را در نظر بگیرید؛ تعداد سفارش‌های خرید و فروش بیت کوین در جهان، عمق بازار بیت کوین را نشان می‌دهد. هر چه عمق بازار بیشتر باشد، سفارش‌های بزرگ خرید و فروش تاثیر کمتری در نوسانات قیمت یک دارایی دارند. البته معمولا دارایی‌های بزرگ مثل بیت کوین و اتریوم عمق بازار بالایی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها