شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط ثبت‌ نام وام مسکن زوجین + مدارک و نحوه ثبت نام

26 آذر 1402
 شرایط ثبت‌ نام وام مسکن زوجین + مدارک و نحوه ثبت نام

با وجود هزینه‌های سنگین خرید و اجاره خانه، وام مسکن به شما کمک می‌کند که زودتر خانه‌دار شوید.

به گزارش بانک اول بسیاری از کسانی قصد دریافت وام مسکن را دارند، وام مسکن یکم ۱۴۰۲ می‌گیرند. این وام از طرف بانک مسکن داده می‌شود و مبلغ آن به مرور زیاد می‌شود. تسهیلات وام مسکن یکم برای زوجین بیشتر است. اگر شخصی در تهران بخواهد وام مسکن یکم بگیرد، می‌تواند ۸۰ میلیون تومان وام دریافت کند.

عدد وام مسکن یکم برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، تا ۶۰ میلیون تومان است. ساکنین سایر شهرها هم می‌توانند تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام بگیرند. مبلغ وام مسکن یکم ۱۴۰۲ برای زوج‌های ساکن تهران ۱۶۰ میلیون تومان است.

زوج‌های ساکن در مراکز استان و شهرهای بزرگ می‌توانند تا ۱۲۰ میلیون تومان وام بگیرند. اگر زن و شوهر در سایر شهرها زندگی کنند، ۸۰ میلیون تومان به آن‌ها وام تعلق می‌گیرد. نکته‌ی مهم در دریافت وام مسکن یکم این است که باید نیمی از مبلغ وام را در طول یک سال سپرده‌گذاری کنید. مثلاً، اگر خواهان وام ۸۰ میلیونی هستید، باید در یک سال ۴۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری کنید.

 شرایط ثبت‌ نام وام مسکن زوجین

دریافت وام مسکن زوجین ۱۴۰۲ مشروط به داشتن شرایط لازم برای دریافت این وام می‌باشد که از جمله شرایط آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

- افراد متقاضی وام مسکن زوجین ۱۴۰۲ باید دارای حداقل سن ۱۸ سال و درآمد مستقل باشند.
- هیچ یک از زوجین متقاضی دریافت وام مسکن زوجین ۱۴۰۲ نباید از تسهیلات بانک مسکن و وام‌های مسکن استفاده کرده باشند.
- افراد متقاضی نباید از امکانات دولتی برای تهیه‌ مسکن استفاده کرده باشند.
- در صورت تمایل به اخذ وام از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم، یکی از متقاضیان دریافت وام مسکن زوجین باید در بانک مسکن حساب صندوق یکم داشته باشد.
- در صورت تمایل به دریافت وام مسکن زوجین از محل اوراق ممتاز متقاضی نباید سابقه چک برگشتی و بدهی ثبت شده در سیستم‌های بانکی داشته باشد.
- جهت دریافت تسهیلات از محل اوراق ممتاز باید ۶ دانگ واحد مسکونی به نام زوجین باشد.

 مدارک ثبت‌ نام وام مسکن زوجین

افرادی که شرایط لازم برای دریافت وام مسکن زوجین ۱۴۰۲ را دارند، می‌توانند با آماده کردن مدارک لازم نسبت به ثبت‌نام جهت دریافت وام اقدام نمایند. از جمله مدارک لازم برای دریافت وام مسکن زوجین ۱۴۰۲ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • شناسنامه‌ زوجین و کپی از صفحات آن
  • اصل کارت ملی زوجین و کپی آن
  • ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه‌ عکس‌دار ضامنین وام مسکن زوجین
  • اصل کارت ملی و شناسنامه فرد فروشنده‌ ملک و کپی از آن‌ها
  • گواهی اشتغال به کار و یا ارائه فیش حقوقی با ذکر حقوق دریافتی
  • ارائه‌ اصل و کپی وکالتنامه‌ وکیل و صفحات شناسنامه و کارت ملی موکل و وکیل در صورتی که ملک توسط وکیل به فروش می‌رسد.
  • اصل و کپی سند ملک که نشان‌دهنده‌ تاریخ ساخت و قدمت ملک باشد.
  • ارائه‌ کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت قانونی

ثبت نام اینترنتی وام مسکن زوجین ۱۴۰۲

در صورتی که تمامی مدارک لازم جهت دریافت وام فراهم باشد، متقاضیان می‌توانند به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سایت loan.bank-maskan.ir جهت ثبت‌ نام وام مسکن زوجین 1402 اقدام نمایند. فرآیند ثبت‌ نام در این سایت نیز به قرار زیر است؛

پس از ورود به سایت گزینه‌ درخواست جدید را انتخاب نمایید.

در صفحه‌ باز شده قوانین مرتبط با اخذ وام مسکن زوجین ۱۴۰۲ را مطالعه کرده و در صورت موافقت تیک مربع کنار عبارت “موارد فوق مورد تایید من است” را فعال کنید و پس از آن گزینه‌ تایید و ادامه را انتخاب نمایید.

بعد از آن در صفحه‌ باز شده شماره موبایل خود را وارد کرده و پس از وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه‌ ادامه کلیک کنید.

در مرحله‌ بعد برای انجام فرآیند احراز هویت یک کد احراز هویت به شماره موبایل وارد شده ارسال می‌شود که باید کد در کادر مربوطه وارد شده و سپس گزینه‌ احراز هویت انتخاب شود.

در صفحه‌ باز شده متقاضی باید از بخش اطلاعات تسهیلات، قالب تسهیلات را انتخاب نموده و از میان گزینه‌های موجود نوع و محل تحصیلات را نیز انتخاب کند.

سپس در صفحه‌ بعد باید اطلاعات شعبه‌ دریافت تسهیلات وارد شده و نحوه‌ بازپرداخت تسهیلات نیز انتخاب گردد.

پس از طی این مراحل کافی‌ست اطلاعات تایید شود تا فرآیند ثبت‌نام تکمیل گردد.

اخبار مرتبط
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها