یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

شاخص کل بورس در سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد متوقف شد

03 دی 1402
شاخص کل بورس در سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد متوقف شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) بازار سهام، با ۸ هزار و ۲۳۰ واحد کاهش معادل ۳۷ صدم درصد به دو میلیون و ۲۰۰ هزار و ۱۱۲ واحد رسید.

به گزارش بانک اول شاخص هم وزن نیز با ۵۴۹ واحد کاهش معادل ۷ صدم درصد در محدوده ۷۶۱ هزار و ۲۳۵ واحد قرار گرفت.

نماد‌های فولاد، فملی، تاپیکو، فارس، مبین و اخابر از نماد‌های تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد حکشتی، فولاژ، پارس، خبهمن و کنور با تاثیر مثبت از کاهش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

نماد‌های شهر، ثشاهد، وخارزم خزامیا، فولاد و ذوب هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۸۶ واحد کاهش به عدد ۲۶ هزار و ۴۹۱ واحد رسید.

نماد‌های انتخاب، وسپهر، بپاس، آریا و زاگرس از نماد‌های با تاثیر منفی و نماد‌های وهور، شرانل و پارتا از نماد‌های با تاثیر مثبت بر بازار فرابورس امروز بودند.

بازار امروز سهام شاهد ۲۴۸ نماد مثبت برابر ۵۴۵ نماد منفی بود. ۶۲ صف خرید مقابل ۳۱ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۲۹۴ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز ۸ میلیارد و ۱۱ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان دست به دست کردند.

ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۵۰ میلیارد دلار بود.

اخبار مرتبط
شاخص کل بازار سرمایه در ادامه روند کاهشی هفته اخیر، امروز(شنبه) هم ۰.۴۹ درصد منفی شد و شاخص هم وزن نیز ۰.۶ درصد افت کرد و در کانال ۷۳۳ هزار واحدی قرار گرفت.
اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 19 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 58 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماهیت سرمایه گذاری در بازارهای بورس، با ریسک هایی همراه است و در صورتی می توانید در این بازار سود بگیرید که فعالیت در آن، با شناخت و آگاهی کافی همراه باشد. اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها