یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی عجیب از بیت‌کوین؛ شاید یک شبه میلیاردر شدید!

16 دی 1402
پیش‌بینی عجیب از بیت‌کوین؛ شاید یک شبه میلیاردر شدید!

مفسران چه در داخل و چه خارج از صنعت ارزهای دیجیتال پیش‌بینی‌های مختلفی از قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ ارائه کرده‌اند که از ۶۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار متغییر است.

به گزارش بانک اول بیت کوین در سال ۲۰۲۳ رشد قابل توجهی داشت؛ ۱۵۲ درصد رشد طی یک سال. و بسیاری از مفسران انتظار دارند که این افزایش ادامه یابد.

این ارز دیجیتال پس از ثبت رکورد در سال ۲۰۲۱، سال بعد را به سختی پشت سر گذاشت که با فروپاشی پروژه‌های مطرح، مسائل نقدینگی و ورشکستگی همراه شد.

با بازگشت تب و تاب بازار ارزهای دیجیتال، مدیران این صنعت روند صعودی جدیدی را پیش‌بینی می‌کنند که عمدتاً مبتنی بر دو چیز است: نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین یا «هاوینگ» و تایید احتمالی صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) در ایالات متحده.

جسورانه ترین پیش بینی ها از قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴

هاوینگ که هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد رویدادی است که در کد بیت کوین نوشته شده که طی آن پاداش‌هایی که ماینرها برای استخراج بیت کوین دریافت می‌کنند به نصف کاهش می‌یابد.

در همین حال، هیجان فزاینده‌ای وجود دارد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پس از سال‌ها مخالفت، اولین ETF بیت کوین را تایید کند. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران می‌توانند محصولی را خریداری کنند که با قیمت بیت‌کوین بالا و پایین می‌شود، بدون اینکه نیازی به رفتن به صرافی و نگهداری مستقیم ارز دیجیتال باشد.

با این همه هیجان، پیش‌بینی‌های کاملاً جسورانه‌ای در مورد قیمت آینده بیت‌کوین وجود دارد. در اینجا برخی از آنها آورده شده است.

مارک موبیوس: ۶۰,۰۰۰ دلار
مارک موبیوس سرمایه‌گذار مشهور بازارهای نوظهور در سال ۲۰۲۲ زمانی که بیت کوین بالای ۲۸ هزار دلار معامله می‌شد به درستی پیش‌بینی کرد که ارزش آن به ۲۰ هزار دلار کاهش می‌یابد. البته پس از آن در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار می‌رسد که با افزایش این ارز دیجیتال این امر محقق نشد.

برای سال ۲۰۲۴ موبیوس پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین می‌تواند تا پایان سال به ۶۰ هزار دلار برسد. او می‌گوید هیچ دلیل منطقی برای این پیش بینی ندارد به جز اینکه تایید ETF بیت کوین محتمل به نظر می‌رسد که علاقمندی به این ارز دیجیتال را افزایش داده است.

بیت ماینینگ: ۷۵,۰۰۰ دلار
یووی یانگ، اقتصاددان ارشد شرکت استخراج ارز دیجیتال بیت ماینینگ (Bit Mining) معتقد است که بیت کوین در سال ۲۰۲۴ می‌تواند به ۷۵ هزار دلار برسد. او نیز این افزایش قیمت را به تایید ETF بیت کوین نسبت می‌دهد که منجر به سرمایه‌گذاری سازمانی بیشتر می‌شود و همچنین نصف شدن پاداش استخراج آن را موثر می‌داند.

او پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ بین ۲۵ تا ۷۵ هزار دلار و در سال ۲۰۲۵ بین ۴۵ هزار دلار تا ۱۳۰ هزار دلار معامله شود.

کوین شِیرز: ۸۰,۰۰۰ دلار
جیمز باترفیل مدیر تحقیقات کوین شیرز (CoinShares) گفت که چشم انداز دارایی‌های دیجیتال برای «تغییر قابل توجه» در سال ۲۰۲۴ تنظیم شده است که ناشی از تایید احتمالی ETF های بیت کوین در ایالات متحده است.

او گفت: «برآوردها حاکی از آن است که افزایش ۲۰ درصدی سرمایه‌گذاری از دارایی‌های جاری تحت مدیریت (حدود ۳ میلیارد دلار) می‌تواند به‌طور بالقوه قیمت بیت کوین را به ۸۰ هزار دلار برساند. در همین حال، سناریوی کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش بیت‌کوین ایفا کند.»

نکسو: ۱۰۰,۰۰۰ دلار
آنتونی ترنچف یکی از فعالان برجسته بیت کوین و هم‌بنیان‌گذار صرافی ارزهای دیجیتال نکسو (Nexo) معتقد است که بیت کوین در سال ۲۰۲۴ می‌تواند به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

در سال ۲۰۲۲، او پیش‌بینی رسیدن بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار را کرد اما این اتفاق نیفتاد و در عوض، قیمت بیت کوین در آن سال سقوط کرد. پس از آن او از هرگونه پیش‌بینی قیمت خودداری کرد.

اما در یادداشتی در ماه دسامبر، ترنچف پیش بینی ۱۰۰ هزار دلاری خود را برای سال ۲۰۲۴ با اشاره به هاوینگ بیت کوین و تایید احتمالی چندین ETF بیت کوین بار دیگر اعلام کرد.

استاندارد چارترد: ۱۰۰,۰۰۰ دلار
در ماه نوامبر استاندارد چارترد (Standard Chartered) بر پیش‌بینی که در ماه آوریل مبنی بر ۱۰۰ هزار دلاری شدن بیت کوین کرده بود تاکید کرد.

این بانک گفت رقم پیش‌بینی‌شده ناشی از تایید ETF های متعدد خواهد بود. و البته هاوینگ هم به بیت کوین کمک خواهد کرد.

کارول الکساندر: ۱۰۰,۰۰۰ دلار
در سال ۲۰۲۲، کارول الکساندر، استاد امور مالی دانشگاه ساسکس، عملکرد نسبتاً موفقی در پیش‌بینی قیمت بیت کوین در آینده داشت. او پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین به ۱۰ هزار دلار کاهش خواهد یافت. طبق داده‌های موجود در آن سال، بیت‌کوین تا حدود ۱۵۴۸۰ دلار کاهش یافت. برای سال ۲۰۲۳، الکساندر گفت که بیت کوین تا ۵۰ هزار دلار افزایش می‌یابد که تا اوایل دسامبر این ارز دیجیتال به بالاترین سطح سالانه خود تقریباً ۴۴۷۰۰ دلار رسید.

حالا برای سال آینده پیش‌بینی الکساندر این است که در طول سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیت کوین در محدوده ۴۰ تا ۵۵ هزار دلار معامله خواهد و دلیل آن را «ایجاد نوسان توسط ترِیدرهای حرفه‌ای» دانست.

به گفته او مرحله بعدی به این بستگی دارد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اتهامات علیه کوین‌بِیس و بایننس را چه زمانی تسویه خواهد کرد زیرا ممکن است قبل  از تایید ETF بیت کوین به آن نیاز باشد. الکساندر گفت که تسویه این هزینه‌ها احتمالاً در سه ماهه دوم یا سوم اتفاق می‌افتد، پس از آن ETF ها تایید می‌شوند و قیمت بیت کوین به ۷۰ هزار دلار خواهد رسید که یک رکورد جدید در تاریخ است.

به باور او قبل از پایان سال ۲۰۲۴ قیمت بیت کوین می‌تواند از ۱۰۰ هزار دلار هم بالاتر برود اما تنها در صورتی که الگوریتم‌های بازارساز بتوانند نوسانات را کاهش دهند.

کوین فاند: تا ۵۰۰,۰۰۰ دلار
شرکت سرمایه‌گذاری کوین فاند (CoinFund) یکی از بالاترین قیمت‌ها را برای بیت کوین در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده است.

ست گینز از مدیران کوین‌فاند گفت: «بیت کوین همبستگی معکوس پرقدرتی با دلار و بازده واقعی دارد که در حال حاضر هر دو رو به کاهش هستند. همچنین انتظار داریم که جریان‌های ورودی پس از عرضه ETF و همچنین هیجان روزافزون تایید احتمالی ETF های نقطه‌ای اِتر کمی بعد از آن کاملاً معنادار باشد.

به باور او بیت کوین می‌تواند «در این چرخه آتی» به یک میلیون دلار برای هر سکه برسد اما «پیش‌بینی معقول‌تر» برای سال ۲۰۲۴ بین ۲۵۰ هزار و ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها