یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

پولدارترین افراد جهان / ۱۰ ثروتمند اول جهان معرفی شدند

16 دی 1402
پولدارترین افراد جهان / ۱۰ ثروتمند اول جهان معرفی شدند

میلیاردرهایی که در بالای فهرست مجله فوربز قرار دارند، دسامبر خوبی داشتند.

به گزارش بانک اول تا اول ژانویه ۲۰۲۴، ۷ نفر از ۱۰ ثروتمند اول جهان نسبت به یک ماه قبل ثروتمندتر شده اند. ثروت آنها در مجموع طی دسامبر، ۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. افزایش بسیار کوچکتری نسبت به افزایش ۱۱۵ میلیارد دلاری طی نوامبر ۲۰۲۳.

یکی از بزرگترین سودها متعلق به مارک زاکربرگ بود که او را به جایگاه پنجم رساند، در حالی که در اول دسامبر هفتمین فرد ثروتمند جهان بود. او اکنون جلوتر از بیل گیتس قرار گرفته است، کسی که برای سالها ثروتمندترین فرد جهان بود.

مجله فوربز از سال ۱۹۸۷، میلیاردرهای جهان را زیر نظر داشته است. در سال ۲۰۲۳ و در فهرست سالانه خود ۲۶۴۰ میلیاردر را پیگیری کرد و در طول سال ثروت آنها را روزانه به روز می کرد. بسیاری از میلیاردرها بخش عمده ای از ثروت خالص خود را در سهام شرکتی که بنیان گذاشته اند یا مشارکت داشته اند، نگه می دارند و همزمان با تغییر قیمت سهام، ثروت آنها نیز تغییر می کند.

در مجموع، ۱۰ ثروتمند اول جهان، بر اساس گزارش مجله فوربز، در آغاز سال نو میلادی در ساعت ۰۰:۰۰ روز اول ژانویه، ۱.۴۷ تریلیون دلار ثروت داشتند و ثروت آنها نسبت به یک ماه پیش که ۱.۴۴ تریلیون دلار بوده افزایش یافته است. دو نفری که بیشترین افزایش ثروت را در ماه گذشته (از نظر میزان دلار) داشتند، بنیانگذار فیسبوک مارک زاکربرگ و مدیرعامل LVMH برنارد آرنو بودند؛ هر کدام ۹.۴ میلیارد دلار نسبت به اول دسامبر به دلیل افزایش قیمت سهام شرکت های مربوطه، ثروتمندتر شده اند.

ایلان ماسک با ثروت ۲۵۱ میلیارد دلاری، همچنان ثروتمندترین فرد جهان است. او مدیرعامل شرکت خودروی برقی تسلا و همچنین سهامدار شرکت موشک سازی فضایی اسپیس ایکس و شرکت رسانه اجتماعی ایکس، که پیشتر با نام توییتر شناخته می شد، است.

بنا به گزارش مجله فوربز، برای بیشتر نیمه اول سال ۲۰۲۳، برنارد آرنو میلیاردر فرانسوی و تاجر کالاهای لوکس، ثروتمندترین فرد جهان بود، اما این وضعیت در ۸ ژوئن ۲۰۲۳ تغییر کرد، زمانی که ماسک مجدداً به جایگاه نخست جهان بازگشت. تا اول ژانویه، آرنو همچنان دومین فرد ثروتمند جهان است، با ثروت تخمینی ۲۰۰.۷ میلیارد دلار. آرنو، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره LVMH، این شرکت را به یک غول با بیش از ۷۰ برند، از لویی ویتون و کریستین دیور گرفته تا تیفانی و سفورا تبدیل کرده است.

لری الیسون، تاجر نرم افزار اوراکل، بزرگترین بازند، میان ده نفر برتر بود؛ ثروت او طی دسامبر به میزان ۱۱.۲ میلیارد دلار کاهش یافت، زیرا سهام اوراکل ۱۰ درصد سقوط کرد. الیسون با ثروت ۱۳۵.۳ میلیارد دلاری خود، همچنان در رتبه چهارم قرار دارد.

اینها ۱۰ ثروتمند اول جهان در ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز اول ژانویه ۲۰۲۴، بر اساس گزارش مجله فوربز هستند:

۱. ایلان ماسک

ثروت: ۲۵۱.۳ میلیارد دلار
منبع اصلی ثروت: تسلا، SpaceX، X (توییتر)
سن: ۵۲
محل سکونت: آستین، تگزاس
تابعیت: آمریکا

۲. برنارد آرنو

ثروت: ۲۰۰.۷ میلیارد دلار
منبع اصلی ثروت: LVMH/ کالاهای لوکس
سن: ۷۴
محل اقامت: پاریس
تابعیت: فرانسه

۳. جف بزوس

ثروت: ۱۶۸.۴ میلیارد دلار
منبع اصلی ثروت: آمازون
سن: ۵۹
محل اقامت: مدینا، واشنگتن
تابعیت: ایالات متحده

۴. لری الیسون

ثروت: ۱۳۵.۳ میلیارد دلار
منبع اصلی ثروت: اوراکل
سن: ۷۹
محل اقامت: وودساید، کالیفرنیا
تابعیت: ایالات متحده

۵. مارک زاکربرگ

ثروت: ۱۲۵.۳ میلیارد دلار
منبع اصلی ثروت: فیسبوک/متا
سن: ۳۹
محل اقامت: پالو آلتو، کالیفرنیا
تابعیت: ایالات متحده

۶. بیل گیتس

ثروت: ۱۱۹.۶ میلیارد دلار
منبع اصلی ثروت: مایکروسافت، سرمایه گذاری
سن: ۶۸
محل اقامت: مدینا، واشنگتن
تابعیت: ایالات متحده

۷. وارن بافت

ثروت: ۱۱۸.۶ میلیارد دلار
منبع اصلی ثروت: برکشایر هاتاوی
سن: ۹۳
محل اقامت: اوماها، نبراسکا
تابعیت: ایالات متحده

۸. لری پیج

منبع اصلی ثروت: ۱۱۷.۲ میلیارد دلار
منبع: گوگل
سن: ۵۰
محل اقامت: پالو آلتو، کالیفرنیا
تابعیت: ایالات متحده

۹. سرگئی برین

ثروت: ۱۱۲.۴ میلیارد دلار
منبع اصلی ثروت: گوگل
سن: ۵۰
محل اقامت: لس آلتوس، کالیفرنیا
تابعیت: ایالات متحده

۱۰. استیو بالمر

ثروت: ۱۱۲.۲ میلیارد دلار
منبع اصلی ثروت: مایکروسافت، سرمایه گذاری
سن: ۶۷
محل اقامت: هانتس پوینت، واشنگتن
تابعیت: ایالات متحده

نکته: قیمت سهام به طور معمول نوسان دارد، بنابراین این ثروت ها ممکن است روزانه تغییر کنند

اخبار مرتبط
با بررسی گزینه‌های سرمایه گذاری در ایران، می‌توان گفت انتخاب بهترین بازار سرمایه گذاری بلند مدت در ایران به روحیه ریسک‌پذیری یا ریسک گریزی، بازدهی بلند مدت بازارهای دارایی و اهداف سرمایه گذاری افراد مربوط می‌شود. صندوق‌های سرمایه گذاری با در نظر گرفتن روحیات مختلف سرمایه‌گذاران انواع صندوق ها برای افراد ریسک پذیر و ریسک گریز را ارائه می‌دهند. بنابراین نسبت به بقیه بازارها فرصت های سرمایه گذاری بهتری را ایجاد می‌کنند.
بعضی از سرمایه‌گذاران با فروش سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند خود سود می‌برند و در عین حال سهم‌هایی که عملکرد ضعیفی دارند را نگه می‌دارند و امیدوارند که قیمت‌شان رشد کند. اما غافل از این که سهام خوب می‌تواند بیشتر صعود کند و سهام ضعیف، خطر به صفر رسیدن را دارد. در این مطلب از رده، به 10 نکته برای موفقیت در سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌پردازیم که می‌تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات و کسب سود کمک کند.
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها