پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

مصوبه مهم مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳/ حق عائله‌مندی و حق اولاد چقدر تعیین شد؟

18 دی 1402
مصوبه مهم مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳/ حق عائله‌مندی و حق اولاد چقدر تعیین شد؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس متوسط افزایش حقوق بازنشستگان و حق عائله‌مندی و حق اولاد را که در این کمیسیون تصویب شد، اعلام کرد.

به گزارش بانک اول ولی اسماعیلی گفت: پیشنهاد دولت برای متوسط افزایش حقوق ۱۸ درصد بود؛ بحث‌های مفصلی که در کمیسیون انجام و نظرات نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس اخذ شد که در نهایت با توجه به تورم فعلی و تورم احتمالی سال آینده به ۲۵ درصد رسیدیم.

وی اضافه کرد: در کنار این ۲۵ درصد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی و حق اولاد نیز در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و مصوبه را به کمیسیون تلفیق ارسال کردیم. مصوب کردیم دریافتی مستمری بگیران کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش پیدا کند همچنین مصوب کردیم ۶۰ درصد دریافتی معلولین شدید و خیلی شدید نیز افزایش یابد.

اخبار مرتبط
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۳۵ درصد به حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی اضافه شد که این افزایش از اول فروردین امسال اعمال می‌شود. وی افزود: بخش دیگری از بازنشستگان نیز سایر سطوح درآمدی هستند که افزایش حقوق این افراد ۲۲ درصد + ۶۵۰ هزار تومان است؛ این رقم نیز اعمال و با حقوق اردیبهشت و خردادماه تحت عنوان مطالبات معوق پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کف و سقف حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری‌بگیران را اعلام کرد.
سابق بر این افراد زمانی بازنشسته می‌شدند که سال‌های خدمت آنها به ۳۰ سال می‌رسید اما درحال حاضر قانون در حوزه بازنشستگی تغییراتی داشته است. افزایش سن بازنشستگی از مصوبات مجلس در ۲۸ آبان ماه بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها