جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان تصویب شد؟

19 دی 1402
افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان تصویب شد؟

هنوز پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری تصویب نشده است.

به گزارش بانک اول  در روزهای گذشته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان در این کمیسیون خبر داد؛ برخی رسانه‌ها این خبر را به عنوان افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها در سال آینده تیتر کردند.

این در حالیست که این پیشنهاد باید در کمیسیون تلفیق بودجه، صحن مجلس و همچنین شورای نگهبان به تصویب برسد تا قابلیت اجرا داشته باشد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این رابطه اعلام کرد: پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی کمیسیون تخصصی درباره افزایش حقوق‌ها باید در کمیسیون تلفیق، صحن مجلس و سپس در شورای نگهبان تصویب شود.

وی تاکید کرد: مسائلی که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس تصویب می‌شود تصویب نهایی نیست.

ایلنا

اخبار مرتبط
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۳۵ درصد به حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی اضافه شد که این افزایش از اول فروردین امسال اعمال می‌شود. وی افزود: بخش دیگری از بازنشستگان نیز سایر سطوح درآمدی هستند که افزایش حقوق این افراد ۲۲ درصد + ۶۵۰ هزار تومان است؛ این رقم نیز اعمال و با حقوق اردیبهشت و خردادماه تحت عنوان مطالبات معوق پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کف و سقف حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری‌بگیران را اعلام کرد.
سابق بر این افراد زمانی بازنشسته می‌شدند که سال‌های خدمت آنها به ۳۰ سال می‌رسید اما درحال حاضر قانون در حوزه بازنشستگی تغییراتی داشته است. افزایش سن بازنشستگی از مصوبات مجلس در ۲۸ آبان ماه بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها