یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

بزرگترین بانک جهان: بیتکوین بی ارزش است

30 دی 1402
	 بزرگترین بانک جهان: بیتکوین بی ارزش است

جیمی دیمون مدیرعامل بانک جی پی مورگان احتمال داد با استخراج آخرین بلاک‌های بیت کوین ساتوشی ناکاموتو ظاهر شده و تمام بیت کوین‌ها را حذف کند.

به گزارش بانک اول وی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد صحبت می‌کرد گفت:‌ این آخرین باری است که از بیتکوین حرف می‌زنم. بیتکوین هیچ کاری نمی‌کند و من آن را مانند سنگ حیوان خانگی می دانم.

( یک مد محبوب در اواسط دهه ۷۰ میلادی در آمریکا که یک سنگ صاف را به عنوان یک حیوان خانگی کم هزینه بازیابی می‌کرد.)

کلاهبرداری هیجان انگیز

براساس گزارش فردای اقتصاد، جیمی دیمون در سال ۲۰۲۱ در زمانی که بازار ارزهای دیجیتال از بیشترین ارزش خود در طول زمان برخوردار بود، بیتکوین را “بی‌ارزش” توصیف کرد و در سال گذشته در داووس به شبکه سی ان بی سی(CNBC) گفت که این ارز دیجیتال یک “کلاهبرداری هیجان انگیز” است.

جیمی دیمون با تردید نسبت به موضوع محدودیت تامین بیتکوین تا سقف ۲۱ میلیون واحد اشاره کرد و گفت که در نزدیکی این واحد، ممکن است ساتوشی ناکاموتو ظاهر شده، به ما بخندد و ناگهان همه بیت‌کوین ها پاک شوند.

وقتی از جیمی دیمون درمورد استقبال سایر غول‌های مالی از صندوق های قابل معامله نقدی (ETF) بیتکوین مانند بلک‌راک و فیدلیتی سوال شد، او صریح و مستقیم پاسخ داد: “اصلا اهمیتی نمی‌دهم.”

این در حالی است که شرکت مدیریت دارایی بلک راک در پرونده صندوق های قابل معامله نقدی بیتکوین، جی‌پی مورگان را به عنوان شریک مجاز اصلی خود معرفی کرده است.

جیمی دیمون، ۶۷ ساله، همیشه یکی از مخالفان دارایی‌های دیجیتال بوده است. از نظر او بیتکوین بی ارزش است ‌باقی ارزهای دیجیتال را نیز به عنوان “طرح های پانزی غیرمتمرکز” معرفی کرده است.

با این حال، علی رغم نظرات منفی دیمون، بازار ارزهای دیجیتال مثبت مانده است و بیتکوین در مقایسه با سهام و شاخص هایS&P ۵۰۰ و شاخص ناسداک-۱۰۰ (Nasdaq-۱۰۰) , در طول سال ۲۰۲۳ عملکرد بهتری را از خود نشان داده است.

اخبار مرتبط
از سال ۲۰۰۹ که استخراج رمز ارز ها شروع شد در هر ۱۰ دقیقه یک بلاک باز شده و تعداد ۵۰ بیت کوین به ماینرها پاداش داده میشد. این عدد هر ۴ سال سال در پدیده ای به اسم هاوینگ به نصف کاهش میابد. در حال حاضر تعداد بیت کوین در هر بلاک ۶.۲۵ است و در هاوینگ پیش رو این عدد به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش پیدا میکند.
برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است برای خود یک هدف قیمتی در نظر گرفته باشند. به عنوان مثال اگر قیمت بیت کوین به عدد X برسد، تمام دارایی بیت کوین خود را به فروش می‌رسانند.
قیمت بیت‌کوین در ایران رسما از مرز چهار میلیارد تومان عبور کرد.
مارکوس تیلن، رئیس بخش تحقیقات در مؤسسه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال "10ایکس ریسرچ" در سنگاپور در این باره گفت: این جریان‌ها خشک نمی‌شوند چرا که سرمایه‌گذاران مطمئن‌تر هستند که به نظر می‌رسد قیمت بالاتر خواهد رفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها