پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر خوب برای دانشجویان؛ مبلغ وام ازدواج دانشجویی اعلام شد

02 بهمن 1402
خبر خوب برای دانشجویان؛ مبلغ وام ازدواج دانشجویی اعلام شد

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۱۷۷۴ دانشجو وام ازدواج دانشجویی را در سال ۱۴۰۲ دریافت کرده‌اند، گفت: مجموع وام‌های دریافتی دانشجویان معادل ۴۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش بانک اول  به نقل از ایسنا، حمید رئیسی درباره وام ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: طبق دستورالعمل صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشجویان با سپردن تعهد محضری و به شرط ازدواج در طول تحصیل می‌توانند وام ازدواج را دریافت کنند. یکی از شروط دریافت وام ازدواج دانشجویی این است که بیش از یک سال از زمان تاریخ ازدواج دانشجویان نگذشته باشد. 

وی درباره اعطای وام ازدواج به دانشجویان در سال ۱۴۰۲ گفت: ۱۷۷۴ دانشجو وام ازدواج دانشجویی را دریافت کرده‌اند و هرکدام از این افراد مبلغ ۲۵ میلیون تومان دریافت کرده‌اند که مجموع وام‌های دریافتی دانشجویان معادل ۴۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است. 

وی درباره میزان وام شهریه دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: ابلاغ اعتبار وام شهریه از نیم‌سال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ صورت گرفته و در حال بررسی و ارسال توسط دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. در صورت تحقق منابع اعتباری تا پایان سال به شماره حساب‌های اعلام شده مربوط به آموزش دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها پرداخت صورت می‌پذیرد. 

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: اگر تقویم پرتال توسط دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم‌پزشکی ایجادشده باشد، دانشجویان می‌تواند نسبت به دریافت وام برای نیم‌سال دوم تحصیلی اقدام کنند. 

رئیسی گفت: میزان وام شهریه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ درصد برای مقاطع مختلف تحصیلی در سال نتحصیلی جاری نسبت به گذشته افزایش یافته است. 

اخبار مرتبط
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.
در زمان حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است. از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام 300 میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها