پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت وام ۳۰۰ میلیون تومانی به معلمان

03 بهمن 1402
پرداخت وام ۳۰۰ میلیون تومانی به معلمان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه جدید با یکی از بانک‌ها، گفت: معلمان با این تفاهم‌نامه می‌توانند تا ۳ میلیارد ریال وام دریافت کنند.

به گزارش  بانک اول  رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جریان امضای تفاهم‌نامه مشترک با یکی از بانک‌ها، معلم را عامل، محور، مبدا و منشأ هر تحولی در آینده کشور دانست و گفت: هر اتفاقی برای آینده کشور بخواهد رقم بخورد، عامل آن معلم است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند معلم، معمار هویت آینده کشور است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات، مقدار کمی از دغدغه معلمان را می‌کاهد اما بیش از آن مقدار به کیفیت کار معلمان می‌افزاید. بنابراین انعقاد این تفاهم‌نامه را در راستای تقویت کیفیت خود می‌دانیم.

صحرایی تصریح کرد: هر کسی که به توجه به معلمان اهتمام می‌ورزد در حقیقت به آینده کشور اهتمام می‌ورزد؛ معلم، سیمای آینده کشور را ترسیم می‌کند.

هدیه‌ای به معلمان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این تفاهم‌نامه را هدیه‌ای به معلمان در آستانه دهه فجر تلقی می‌کنیم، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات، مقدار کمی از دغدغه معلمان را می‌کاهد اما بیش از آن مقدار به کیفیت کار معلمان می‌افزاید؛ بنابراین انعقاد این تفاهم‌نامه را در راستای تقویت کیفیت خود می‌دانیم.

صحرایی با بیان اینکه معلمان با این تفاهم‌نامه می‌توانند تا سقف ۳ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه از این بانک دریافت کنند، خاطرنشان کرد: آن‌چه امروز اتفاق می‌افتد، فعالیت تفاهم‌نامه پیش رو است که در نوع خودش کم‌نظیر است. در مجموع ۱۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات و همچنین تعهدات دیگر است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت برای حل مسائل و مشکلات کوتاه‌مدت معلمان است، افزود: خیرین مدرسه‌ساز که امروز حدود نیمی از کل اعتبار مالی برای احداث مدارس را تأمین می‌کنند، علاقه‌مند به دریافت وام از بانک برای کمک به آموزش و پرورش هستند یا شراکت‌های راهبردی دیگر به‌ویژه اینکه توقع همکاران این است که اوراق تهیه و برای ساخت مدارس به کار گرفته شود. همچنین کیف الکترونیکی برای همه معلمان و محصلان و خانواده‌ها می‌تواند ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۷۲ میلیون و ۴۰ هزار مترمربع اردوگاه داریم که حاضریم با بانک مولد کنیم. تقاضای مهم دیگر این است یک قدم خیر برای تامین مالی معلمان فاقد مسکن برداریم. ۴۰ درصد کل مسکن که ساخته می‌شود، طبق قانون برای معلمان است اما مسأله ما تامین مالی معلمان است.

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه ساخت مسکن را وام می‌دهند و بخشی را معلم باید پرداخت کند، خاطرنشان کرد: در ضلع سوم که می‌خواهیم شریک کاری به ما کمک کند این است که بانک به معلمان وام دهد تا سهم نقدی خود را زودتر بتوانند واریز کنند.

اخبار مرتبط
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.
در زمان حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است. از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام 300 میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها