دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

پیامک اخطار وزارت راه به ۳۰۰ هزار مالک مسکن

11 بهمن 1402
پیامک اخطار وزارت راه به ۳۰۰ هزار مالک مسکن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از ارسال پیامک اخطار به ۳۰۰ هزار مالک مسکن برای تکمیل، تصحیح و تایید در سامانه املاک و اسکان خبر داد.

به گزارش  بانک اول ابوالفضل نوروزی با اشاره به عزم جدی وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی برای مقابله با احتکار واحدهای مسکونی، اظهار کرد: بر اساس قانون، وزارت راه موظف است  خانه‌های خالی را شناسایی کرده و خانه‌هایی که بیش از 120 روز در یک سال خالی از سکنه باشند یا کاربری آنها شناسایی نشده باشند را برای پرداخت مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی کند.

وی یادآور شد: یکشنبه گذشته برای تعیین تکلیف املاک مسکونی و خوداظهاری اشخاص، به 300 هزار مالک پیامک اخطار داده شد تا با ورود به سامانه املاک و اسکان، اطلاعات خود را تکمیل، تصحیح و تأیید کنند.

وی با اشاره به این‌که تاکنون در استان تهران طی دو مرحله 60 هزار واحد خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است، گفت: از این تعداد 35 هزار واحد متعلق به شهر تهران است که عرضه این واحدهای مسکونی نقش موثری در بازار مسکن خواهد داشت.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه  و شهرسازی بیان کرد: با تعامل و همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی، فرآیند صدور برگ مالیاتی و مالیات ستانی از خانه های خالی آغاز شده است.

اخبار مرتبط
معافیت مالیاتی برای موجران که به بازار اجاره مسکن کمک می‌کنند و املاک خودشان‌ را براساس سقف قیمتی که تعیین شده است در نظر گرفته می شود و معافیت تبصره ۱۱ را برای این بخش در نظر خواهیم گرفت
در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.
متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.
: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها