دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

واریز یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ از فردا

16 بهمن 1402
واریز یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ از فردا
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از فردا (۱۷بهمن) یارانه ۲۲۰ هزار تومانی با عنوان طرح تشویقی کالابرگ به مناسبت دهه فجر در حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود.

به گزارش بانک اول علیرضا عسگریان با اشاره به اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان ماهانه برای این طرح تشویقی و یارانه پایه تخصیص یافته است، گفت: این طرح تشویقی با عنوان فجرانه از ۱۷ بهمن شروع و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و یارانه‌بگیران می‌توانند در ۳ ماه، از این یارانه مضاعف استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ شرطی برای استفاده از این طرح وجود ندارد، گفت: در طرح قدیم کالابرگ، به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف پرداخت می‌شد که شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی را از یارانه داشت، اما در این طرح به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف پرداخت می‌شود و برای خرید، هیچ شرطی وجود ندارد.

عسگریان گفت: ۲۱۰ هزار فروشگاه در کشور آماده خدمات‌دهی به یارانه‌بگیران دهک‌های یک تا هفتم سطح درآمدی هستند و ارزش قیمت پایه این اقلام در سال ۱۴۰۱، ۵۲۳ هزار تومان بوده که در حال حاضر ارزش روز آن ۷۴۳ هزار تومان است.

به گفته معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان استفاده از این طرح یک‌ماه است و امکان ذخیره‌سازی برای ماه‌های بعدی وجود ندارد.

عسگریان گفت: بطور مثال اگر خانوار چهار نفره در دهک یک تا سه قرار داشته باشد در این طرح بطور ماهانه، مبلغ ۸۸۰ هزار تومان علاوه بر یارانه پایه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود که بعنوان یارانه مضاعف می‌توانند از آن خرید کنند.

هم‌وطنان برای تسهیل در خرید و اطلاع از اعتبار خود می‌توانند برنامه کاربردی شما (شبکه ملی اعتبار) را نصب کنند.

سرپرستان خانوار برای اطلاع از میزان اعتبار خود همچنین می‌توانند کد دستوری ستاره ۵۰۰ ستاره ۱۴۶۳ مربع را با تلفن خود شماره گیری کنند.

اخبار مرتبط
چندین سال، یارانه نقدی در بیستم هر ماه به‌حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ اما از بهمن‌ماه بازه زمانی یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تغییر کرد و همین مسئله برخی را که به شیوه قبلی عادت کرده بودند، سردرگم کرد.
دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها