یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت وام نوسازی بافت فرسوده با سود 23 درصدی

18 بهمن 1402
 پرداخت وام نوسازی بافت فرسوده با سود 23 درصدی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوه در ۳۶۰ شهر خبر داد و گفت: وام نوسازی بافت فرسوده با سود ۲۳ درصدی پرداخت می‌شود.

به گزارش  بانک اول محمد آیینی یادآور شد: در دولت سیزدهم تسهیلات خوب مالی، اداری و شهرسازانه برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده که بسته تشویقی 19بندی کالبدی مهم‌ترین آنهاست. این یک فرصت طلایی برای سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده است.

وی با اشاره به تخفیف 50 تا 100 درصدی هزینه صدور پروانه ساختمانی، حفظ انشعابات قبلی و ارائه انشعابات جدید خارج از نوبت توسط ادارات آب، برق، گاز، مخابرات و صدور پایان کار در کمترین زمان را از جمله این مشوق‌ها اعلام کرد و ادامه داد: طبقه تشویقی، تغییر کاربری ارزش‏ افزا، پارکینگ راحت‌‏تر (درب اضافی)، زمین و واحد معوض از دیگر مشوق‌های احیای بافت فرشوده است. استان‌ها می‌توانند بر اساس ضوابط بالادستی و طرح‌های جامع و تفصیلی، بسته تشویقی جداگانه‌ای را تدوین و به تصویب کمیسیون ماده 5 برسانند.

وی با بیان این‌که تاکنون 360 شهر نسبت به تدوین و اجرای بسته تشویقی شهرسازانه اقدام کرده‌اند، افزود: متقاضیان نوسازی مسکن در محلات بافت فرسوده می‌توانند از وام نهضت ملی مسکن استفاده کنند. این وام در تهران 450 میلیون تومان، کلانشهرها 400 میلیون تومان،  مراکز استان 350 میلیون تومان و سایر شهرها 300 میلیون تومان با سود 23 درصد و بازپرداخت 20 ساله است.

معاون وزیر راه و شهرسازی وام نوسازی مسکن را از دیگر تسهیلات در این زمینه عنوان کرد که میزان آن 550 میلیون تومان برای همه شهرهاست و گفت: 185 میلیون تومان این وام با سود صفر درصد و 365 میلیون تومان با سود 23 درصد بوده و  جمع دوره ساخت و بازپرداخت 7 ساله است.

آئینی یادآور شد: همچنین مبلغ وام مرمت و مقاوم‌سازی در تهران 360 میلیون تومان، در کلانشهرها320 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 280 میلیون تومان، در سایر شهرها 240 میلیون تومان و در روستاها 200 میلیون تومان است که با سود23 درصد و بازپرداخت 5 ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که در قانون بودجه سال جاری نیز ظرفیت‌های خوبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بر اساس بند «ث» قانون بودجه سال جاری ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد یا زمین خود را با واحدی نوساز یا زمین‏های تحت مالکیت وزارت راه و شهرسازی با سقف 40 درصد تخفیف در قیمت کارشناسی عوض کنند.

وی افزود: همچنین بر اساس بند (م) تبصره (11) در قانون بودجه سال 1402 امکان اعطای سند با اولویت سکونتگاه‏های غیررسمی در اراضی فاقد سند متعلق به وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است. بر اساس این بند به وزارت راه وشهرسازی اجازه داده می‌شود، اراضی در مالکیت خود را در سکونتگاه‌های غیررسمی که قبل ازسال 1394 به تصرف اشخاص درآمده و براساس طرح‌های مصوب شهری ساخت وساز صورت گرفته و درحال بهره‏برداری است را  به مالکان اعیانی واگذار کند.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها