دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

امکان مشارکت سهامداران در مجمع سهام عدالت با استفاده از سامانه دیما

22 بهمن 1402
امکان مشارکت سهامداران در مجمع سهام عدالت با استفاده از سامانه دیما

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران می‌توانند حضوری یا از طریق سامانه دیما به در مجمع استان خراسان شمالی اعمال رای کنند.

به گزارش بانک اول مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در خصوص برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت همانطور که پیش‌تر شورای عالی بورس مصوب کرده بود بناست ۲۳ بهمن یعنی فردا مجامع شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی برگزار شود و مجامع استان زنجان هم اوایل اسفندماه خواهد بود در ابتدا بنا بود ۳۰ بهمن مجامع استان زنجان هم برگزار شود که اکنون با چند روز تاخیر هفته اول اسفند مجمع این استان هم برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: اقدامی که مردم باید انجام دهند این است که حضوری مراجعه و در مجمع مشارکت کنند یا این که از طریق سامانه دیما به شکل الکترونیکی در مجمع حضور داشته باشند و اعمال رای کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: باید مجمع به حدنصاب ۵۰ درصد+ یک رای برسد؛ نتایج رای گیری هم مانند تمام مجامع مشخص می‌شود و مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم از قانون تجارت پیروی می‌کنند./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
طبق گفته سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز چنانچه فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشود، می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند. اما وزارت رفاه بلافاصله در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مردم و متقاضیان دریافت سهام عدالت تقاضا می‌کنیم از مراجعه حضوری و تماس با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سهام عدالت خودداری کنند.
افراد برای تعیین سهام متوفیان خود می‌توانند به شعب بانک‌ها یا کارگزاری‌های منتخب اعلامی مراجعه کنند.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت کند تا برای سهامداران این سود واریز شود.
این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها