پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش سن بازنشستگی شامل چه کسانی می‌ شود؟

25 بهمن 1402
افزایش سن بازنشستگی شامل چه کسانی می‌ شود؟

افزایش سن بازنشستگی شامل چه کسانی می‌ شود و از چه زمانی اجرایی و عملیاتی خواهد شد؟

به گزارش بانک اول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون ابلاغ شده است اما این که کی عملیاتی می شود مشمول کسانی است که ۲۸ سال سابقه خدمت دارند.

وی گفت:آنهایی که الان بالای ۲۸ سال سابقه کار دارند، حداقل باید ۳۰ سال خدمت کنند و افزایش سن بازنشستگی از سال ۱۴۰۵ عملیاتی می‌شود.

قانون مشمول کسانی می‌شود که ۲۸ سال سابقه خدمت دارند و مشمول افرادی که ۲۹ و ۳۰ سال سابقه دارند نمی‌شود.

وی همچنین خاطر نشان ساخت دریافت چک و سفته به‌عنوان ضمانت توسط کارفرما غیرقانونی است و در صورت مشاهده به مراکز رسیدگی اداره کار مراجعه شود.

اخبار مرتبط
حقوق آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که حداقل‌بگیر هستند، 35درصد افزایش پیدا می‌کند و در سایر سطوح مزدی، حقوق بازنشستگان 22درصد به‌اضافه رقم ثابت ماهانه 690هزار تومان افزایش خواهد یافت.
سخنگوی دولت از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، خبر داد.
مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است نمی‌توان سقف آن را به طور قابل توجه بالا برد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم که هر یک از این افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند که هر سال ۱۰ درصد از این جمعیت وام بازنشسته‌ها را دریافت می‌کنند.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار می‌گیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها