شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

عیدی بازنشستگان واریز شد

01 اسفند 1402
 عیدی بازنشستگان واریز شد

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: عیدی سال جاری بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری و همچنین خویش فرمایان تحت پوشش این صندوق واریز شد.

به گزارش بانک اول  جعفر امیرآبادی زاده اظهارکرد: عیدی سال ۱۴۰۲ بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری براساس تصویب نامه هئیت وزیران به حساب این عزیزان واریز شد.

وی تاکید کرد: برای نخستین بار و خلاف سنوات گذشته، عیدی امسال بازنشستگان خویش فرما در سال جاری (مبلغ ثابت حق عیدی +حق عائله) پرداخت خواهد شد.

به گفته امیرآبادی زاده، براساس مصوبه هیات محترم وزیران، عیدی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری مبلغ ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که به آنان عائله‌مندی تعلق می گیرد مبلغ ۷۰۰هزار تومان و همچنین بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که بر اساس تعاریف مندرج در سیستم احکام صندوق به آنان حق اولاد پرداخت می شود به ازاء هر فرزند مبلغ ۳۰۰هزار تومان برای آن‌ها محاسبه و پرداخت می شود.

اخبار مرتبط
انتشار میزان افزایش حقوق بازنشستگان؛ و جزئیات جدید از واریز معوقات حقوق بازنشستگان به همراه جدول؛ عنوان مطلبی است که در اندیشه معاصر به آن می پردازیم و یادآور می شویم که حقوق بازنشستگان براساس اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه واریز می‌شود.
با این حال این سوال مطرح می شود که آیا شرط دیگری وجود دارد که بدون دارا بودن شرط سن برای زنان، بتوان با 20 سال سابقه کار با بیمه تامین اجتماعی، بیمه شد؟ بر اساس گزارش اقتثادنیوز، مرکز پژوهش های مجلس در جدولی که منتشر کرده اینگونه آورده است که یک زن با 42 سال سن در صورتی می تواند با 20 سال سابقه کاری فقط با «درخواست 20 روز حقوق» می‌تواند دوران بازنشستگی خود را آغاز کند.
محمد مخبر، آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد که بر اساس این ابلاغیه، صندوق‌های بازنشستگی مکلفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در حدود اعتبارات مصوب مربوط، حقوق بازنشستگی مشمولان صندوق خود را با رعایت این آیین‌نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط، متناسب‌سازی کنند.
ظاهراً بازنشستگانی که نام خانوادگی آن‌ها با «میم» شروع می‌شود، تا این لحظه هنوز حقوق تیر خود را نگرفته‌اند؛ این در حالیست که براساس جدول اعلامی، قرار بود حقوق این بازنشستگان ۳۰ تیر پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها