شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

اقساط وام اربعین یارانه‌بگیران پایان یافت

14 اسفند 1402
اقساط وام اربعین یارانه‌بگیران پایان یافت

سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: افرادی که وام اربعین دریافت کرده بودند، بهمن آخرین قسط آن از محل یارانه آنها کسر و به پایان رسید و از ماه اسفند کسر قسط از محل یارانه نخواهند داشت.

به گزارش بانک اول طیبه حسینی، سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پایان اقساط وام کرونا و اربعین یارانه بگیران خبر داد و گفت: برخی از افراد در دوره پاندمی کرونا دو وام یک میلیون تومانی دریافت کرده بودند وام دوم قسط آخر آن بهمن ماه از محل یارانه افراد کسر شد. کارمزد این وام نیز این ماه کسر شده و اقساط این وام به پایان می‌رسد.

وی درباره اقساط وام اربعین هم عنوان کرد: افرادی که وام اربعین نیز دریافت کرده بودند، بهمن آخرین قسط آن از محل یارانه آنها کسر و به پایان رسید و از ماه اسفند کسر قسط از محل یارانه نخواهند داشت.

سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ادامه داد: البته این مربوط به افرادی است که در این مدت جز دهک دهم نشده باشند و یارانه آنها قطع نشده باشد. در صورت این اتفاق، یارانه پرداختی وجود نداشته که قسط کسر شود. چنانچه این افراد مجدد در جمع یارانه بگیران قرار گرفته باشند باقی اقساط با دیرکرد کسر می‌شود. به عنوان مثال، اگر کسی به مدت ۵ ماه یارانه وی قطع شده باشد و مجدد به جمع یارانه بگیران اضافه شده باشد ۵ ماه پرداخت اقساط وی از باقی عقب تر است.

حسینی در توضیح بیشتر، گفت: افرادی هستند که یارانه آنها قطع می‌شود. تغییر بعد خانوار داده یا سرپرست خانوار جابجا می‌شود. فعالیت اقتصادی که در پایگاه رفاه خانوار برای آنها در دوره جدید لحاظ می‌شود، مجدداً از دهک دهم به جمع یارانه بگیران اضافه می‌شود؛ برای جبران این عقب افتادگی در پرداخت اقساط وام اربعین، کسر قسط از محل یارانه آنها ادامه دارد.

اخبار مرتبط
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها