شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات دریافت وام خرید خودرو + معرفی بانک های وام دهنده

15 اسفند 1402
جزئیات دریافت وام خرید خودرو + معرفی بانک های وام دهنده

در این مقاله قصد داریم تا با توضیح شرایط دریافت وام خرید خودرو به شما کمک کنیم تا این روند را سریعتر طی کنید.

به گزارش بانک اول؛ با توجه به افزایش قیمت خودروهای ایرانی و وارداتی و همینطور نرخ رشد تورم که باعث شده است دیگر نتوان با پس‌‌اندازی ماهیانه ماشین خریداری نمود، بانک ها با پرداخت تسهیلات و اعصای وام به این روند کمک کردند. شرایط دریافت وام خرید خودرو باتوجه به قوانین بانک ها یک روند از پیش تعیین شده دارد. در ادامه این قوانین و ضوابط را توضیح خواهیم داد.

فهرست مطلب

تسهیلات و شرایط دریافت وام خرید خودرو چیست؟

تسهیلات و وام‌های مختلفی از سوی بانک‌ها برای خرید ارائه می‌شود، وام خودرو هم یکی از این موارد است که با توجه به افزایش چشمگیر قیمت خودرو متقاضیان زیادی هم دارد. بانک‌های مختلفی در کشور هستند که وام خرید خودرو اعطا می‌کنند. متقاضیان این وام در صورتی که شرایط بهره‌مندی از این وام را داشته باشند؛ می‌توانند برای این وام ثبت نام کنند و درخواست دهند.

در نظر داشته باشید که وام خرید خودرو مختص خرید خودروهای داخلی است و شما این امکان را ندارید که از وام خرید خودرویی که از بانک‌ها دریافت می‌کنید برای خرید خودروهای ساخت کشورهای خارجی استفاده کنید. علاوه بر این، این وام‌های خرید خودرو که توسط بانک‌های مختلف ارائه می‌شوند صرفاً برای خرید خودروهای صفر هستند و برای خرید خودروی کارکرده نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

شرایط دریافت وام خرید خودرودریافت وام ماشین

با توجه به اینکه وام خرید خودرو توسط بانک‌های مختلفی ارائه می‌شود و هر بانک هم سیاست‌ها و شرایط خاص خود را دارد، بنابراین نمی‌توان شرایط یکسانی را برای دریافت وام خرید خودرو ذکر کرد. با این حال، عمومی‌ترین شرایط وام خرید خودرو عبارت‌اند از:

  • متقاضی دریافت وام باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد
  • متقاضی باید فیش حقوقی یا ضامن ارائه دهد تا تضمین کند که توانایی پرداخت اقساط را دارد
  • متقاضی نباید سابقه دیرکرد در پرداخت اقساط وام‌های پیشین خود داشته باشد
  • متقاضی نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد

وام خرید خودرو چطور ارائه می‌شود؟

وام خرید خودرو مانند سایر وام‌ها نیست که به حساب بانکی متقاضی دریافت وام واریز شود، بلکه در صورت موافقت بانک با اعطای این تسهیلات به متقاضی، مبلغ وام به حساب گروه خودروساز حواله می‌شود.

وضعیت سند خودروی خریداری‌شده با وام خرید خودرو

ممکن است عده‌ای تصور کنند سند خودرویی که با وام خرید خودرو خریداری شده است مانند خرید لیزینگی خودرو در رهن بانک قرار می‌گیرد اما این‌طور نیست. متقاضیان پس از خرید خودرو با وامی که از بانک دریافت کرده‌اند می‌توانند سند را دریافت کرده و نزد خود نگه دارند.

کدام بانک‌ها وام خرید خودرو می‌دهند؟وام خرید ماشین

تعدادی از بانک‌های کشور و نه همه آن‌ها تسهیلاتی به متقاضیان ارائه می‌کنند تا بتوانند با استفاده از آن خودرو بخرند. هر یک از این بانک‌ها نوع وام خودروی خاص خود را دارند، که مبلغ آن ممکن است با سایر بانک‌ها متفاوت باشد و شرایط دریافت و بازپرداخت ویژه خود را هم دارد. در ادامه به تعدادی از بانک‌های ارائه‌دهنده وام خرید خودرو اشاره خواهیم کرد.

تنها پنج بانک در کشور هستند که وام خرید خودرو ارائه می‌دهند. این پنج بانک عبارت‌اند از: بانک ملی، بانک شهر، بانک سامان، بانک تجارت، بانک رفاه و بانک ملت.

اگر در سایت‌های دیگر اطلاعاتی درباره وام خرید خودرو در بانک‌هایی جز این پنج مورد دیدید، بدانید که آن وام صرفاً وام خرید خودرو نیست و وام‌های نقدی‌ای است که برای خرید خودرو یا هر کالا و مورد دیگری می‌توانید از آن استفاده کنید.

در ادامه وام خرید خودرویی را که هر یک از این بانک‌ها اعطا می‌کنند، مطابق آخرین اطلاعاتی که درباره آن‌ها اعلام شده است، توضیح خواهیم داد:

شرایط دریافت وام خرید خودرو از بانک ملی

تسهیلاتی که بانک ملی به‌عنوان وام خرید خودرو به مشتریان خود ارائه می‌کند سقف ۵۰ میلیون تومانی دارد که می‌تواند کمک‌هزینه‌ای برای خرید خودرو باشد. دریافت‌کنندگان این وام موظف هستند برای دریافت آن دو ضامن معتبر معرفی کنند و حداکثر ظرف مدت ۳۶ ماه اقساط این وام را پرداخت و آن را تسویه کنند. وام خرید خودروی بانک ملی سود ۱۸ درصد دارد.

شرایط دریافت وام خرید خودرو از بانک شهر

مبلغ وامی که بانک شهر برای خرید خودرو به متقاضیان ارائه می‌کند بستگی به نوع خودرویی دارد که متقاضی می‌خواهد خریداری کند. به این صورت که برای خودرو سواری، ۶۰ درصد ارزش خودرو و البته فقط تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام ارائه می‌شود. علاوه بر این، اگر وام برای جایگزین کردن خودروهای فرسوده از محل تولید باشد بانک شهر ۸۰ درصد از ارزش خودرو تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌کند.

شرایط دریافت وام خرید خودرو از بانک سامان

مبلغ وامی که بانک سامان برای خرید خودرو به مشتریانش اعطا می‌کند بالاتر از سایر بانک‌ها است. متقاضیان در صورت برخورداری از شرایطی که این بانک برای دریافت این وام تعیین کرده است می‌توانند از تسهیلاتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو بهره‌مند شوند.

البته وام خرید خودروی بانک سامان شرایط خاصی دارد. متقاضی دریافت این وام باید ۱- در بانک سامان حساب سپرده کوتاه‌مدت داشته باشد؛ ۲- این حساب باید مدتی بین ۳ تا ۶ ماه گردش حساب داشته باشد؛ ۳- متقاضیان برای ضمانت این وام لازم است سند ملک ارائه دهند؛ ۴- به میزان ۱۵ درصد از وام تخصیص‌یافته به متقاضی تا زمان تسویه کامل وام مسدود خواهند ماند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که مبلغ این وام نباید از ۸۰ درصد از قیمت خودرو بیشتر باشد.

شرایط دریافت وام خرید خودرو از بانک رفاه

بانک رفاه از طریق طرحی به نام طرح کرامت به متقاضیان درخواست وام خرید خودرو تسهیلات ارائه می‌کند. البته این وام مختص تمام افراد و متقاضیان نیست و شرایط خاصی دارد. در واقع، طرح کرامت فقط به مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی که از بانک رفاه حقوق دریافت می‌کنند تعلق پیدا می‌کند.

مبلغ وامی که در طرح کرامت به واجدین شرایط اعطا می‌شود، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است. این وام سود ۱۸ درصدی دارد و دریافت‌کنندگان باید در مدت زمان ۴۸ ماه نسبت به بازپرداخت و تسویه آن اقدام کنند.

شرایط دریافت وام خرید خودرو از بانک ملت

وامی که بانک ملت برای خرید خودرو به متقاضیان ارائه می‌کند سقف مبلغ ۷۰ میلیون تومانی و سود ۱۸ درصدی دارد. البته این وام فقط با شرایط خاصی به متقاضیان ارائه می‌شود. مدت بازپرداخت اقساط این وام توسط متقاضی تعیین می‌شود اما حداکثر مدتی که می‌توانید بازپرداخت انجام دهید ۶۰ ماه است.

شرایط مهم در خصوص وام خرید خودروی بانک ملت این است که متقاضی دریافت آن باید برای دریافت سقف مبلغ وام، سپرده خود را تا ۱۲ ماه در بانک بگذارد و از آن استفاده نکند؛ به ازای هر چهار ماه خواب سپرده در بانک، متقاضی می‌تواند به اندازه یک برابر مبلغ سپرده‌اش وام بگیرد. همچنین، اگر بخواهید وامی با مبلغ کمتر از ۵۰ میلیون تومان از بانک ملت بگیرید فقط یک ضامن رسمی باید معرفی کنید.

مدارک لازم برای درخواست و دریافت وام خرید خودرومیزان وام خرید خودرو

هرچند ممکن است بانک‌های مختلف مدارک خاصی را برای تقاضا و دریافت وام خرید خودرو درخواست کنند اما مدارکی که در این بخش لیست کرده‌ایم جزء مدارکی است که تمام بانک‌ها برای ثبت تقاضای وام شما نیاز دارند:

  • نسخه اصل و نسخه کپی کارت ملی متقاضی وام
  • نسخه اصل و نسخه کپی از تمام صفحات شناسنامه متقاضی وام
  • یک قطعه عکس از متقاضی وام
  • نسخه اصل و کپی کارت ملی ضامن
  • نسخه اصل و کپی صفحه اول شناسنامه
  • گواهی اشتغال به کار و فیش حقوقی با ذکر میزان حقوق دریافتی متقاضی وام
  • نسخه اصل و نسخه کپی فیش حقوقی ضامن
  • پیش‌فاکتور خرید خودرو و اسناد آن

شرایط دریافت وام خرید خودرو کارکرده

از وام‌هایی که در این مطلب برای شما ذکر کردیم نمی‌توانید برای خرید خودروی کارکرده استفاده کنید. اگر قصد دارید خودروی کارکرده بخرید و برای تهیه هزینه آن وام بگیرید، باید وام‌های نقدی از بانک‌ها بگیرید و همه یا بخشی از مبلغ خرید خودروی کارکرده مورد نظرتان را تأمین کنید. وام‌های خرید خودروی بانک‌ها صرفا برای خودروهای صفر قابل استفاده هستند.

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها