شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

وام بانک رسالت برای زنان خانه دار با کارمزد ۲ درصد! + مدارک

17 اسفند 1402
 وام بانک رسالت برای زنان خانه دار با کارمزد ۲ درصد! + مدارک

امروزه بسیاری از بانک‌ها اقدام به اعطای وام به زنان خانه‌دار می‌کنند که از این بانک‌ها می‌توان به بانک رسالت، بانک کارگشا، بانک سینا، بانک دی و بانک کشاورزی اشاره نمود. برای دریافت وام بانک رسالت برای زنان خانه دار لازم است تا فرد متقاضی شرایط لازم برای اخذ وام را داشته باشد. به عنوان مثال باید در بانک موردنظر حساب داشته باشد و یک یا دو ضامن معتبر به بانک ارائه دهد.

به گزارش بانک اول بانک رسالت اکنون به زنان خانه دار وام می‌دهد. برای دریافت این وام دو راه وجود دارد:

  1. در حالت اول، فرد متقاضی وام باید در بانک رسالت سپرده داشته باشد و می‌تواند پس از برآورد تسهیلات و مشخص‌شدن میزان وام قابل دریافت، برای اخذ وام اقدام کند.
  2. در حالت دوم، نیازی نیست که فرد متقاضی در بانک رسالت سپرده داشته باشد و می‌تواند از خدمتی تحت عنوان “معرفی وام” اقدام کند.

دقت داشته باشید که حداکثر میزان وام برای اخذ وام تحت عنوان وام بانک رسالت برای زنان خانه دار برابر با 200 میلیون تومان است و 2 درصد کارمزد تعلق می‌گیرد. لازم به ذکر است که مدت زمان بازپرداخت وام رسالت برای زنان خانه‌دار بین 12 ماه تا 60 ماه است.

نحوه دریافت وام بانک رسالت برای زنان خانه دار

برای اینکه زنان خانه دار بتوانند وام بانک رسالت برای زنان خانه دار را دریافت کنند، لازم است تا مراحل مختلفی را طی نمایند.

  • به صورت کلی برای دریافت وام از هر بانکی اعم از بانک رسالت، نیاز دارید که یک حساب در بانک داشته باشید یا افتتاح حساب انجام دهید. لازم به ذکر است که بانک رسالت، اولین بانک غیرحضوری در کشور است و شما می توانید از طریق اینترنت و در سایت این بانک، اقدام به افتتاح حساب کنید.
  • برای عضویت و افتتاح حساب در بانک رسالت ابتدا باید با ورود به سایت، اقدام به عضویت در سایت کنید و بعد از آن، عملیات اعتبارسنجی را انجام دهید. بدین منظور باید به سایت مرآت مراجعه کنید و پس از ثبت نام در این سامانه و دریافت نتیجه آن، اقدامات نهایی را برای تکمیل پرونده اعتبارسنجی انجام نمائید.
  • پس از انجام مراحل بالا و اطلاع از مبلغ و مدت تسهیلات مورد درخواست خود، یک پیامک تایید از سامانه اعتبارسنجی مرآت بانک رسالت برای شما خواهد شد. سپس می توانید به منظور ثبت درخواست تسهیلات در سامانه اینترنت بانک رسالت، اقدامات لازم را انجام دهید.

شرایط وام بانک رسالت برای زنان خانه دار

برای دریافت وام بانک رسالت برای زنان خانه دار مانند هر وام دیگری نیاز است تا شرایطی را فراهم کنید که در این بخش به این شرایط اشاره می‌کنیم.

  • کارمزد وام رسالت برای زنان خانه‌دار برابر با 2 درصد است که در اولین ماه پس از اعطای آن، از حساب متقاضی وام کسر می‌شود و در ماه های بعد به صورت اقساطی، برداشت انجام می‌گردد.
  • متقاضیان برای دریافت وام لازم است تا در بانک قرض‌الحسنه رسالت حساب بانکی فعال داشته باشند.
  • یکی دیگر از شرایط برای گرفتن وام رسالت برای زنان خانه‌دار خوش‌حساب بودن است و فرد متقاضی نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد.
  • بدون اعتبارسنجی ضامن در سامانه حساب مرآت، امکان اعطای وام رسالت برای زنان خانه‌دار وجود نخواهد داشت.
  • ضامن در زمان ضمانت کردن وام برای فرد متقاضی، نباید هیچگونه سابقه چک برگشتی جاری داشته باشد.
  • فرد ضامن برای ضمانت کردن وام رسالت برای زنان خانه‌دار، باید سفته الکترونیکی دریافت کرده و شناسه خزانه‌داری کل کشور را به فرد وام‌گیرنده ارائه کند.
  • علاوه بر متقاضی وام، فرد ضمانت‌کننده هم باید در بانک قرض‌الحسنه رسالت حساب داشته باشند و بدون این مهم، دریافت وام بانک رسالت برای زنان خانه دار امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدارک لازم برای دریافت وام بانک رسالت برای زنان خانه دار

همانطور به می‌دانید، برای دریافت وام از هر بانکی لازم است تا مدارکی را به همراه داشته باشد و متقاضی برای اخذ وام بانک رسالت برای زنان خانه دار لازم است تا مدارک زیر را ارائه دهد:

  • مدارک شغلی ضامن مانند فیش حقوقی، گواهی اشتغال به کار، جواز کسب و غیره
  • داشتن حساب بلند مدت در بانک و ارائه شماره حساب آن
  • آدرس محل سکونت، کد پستی و غیره
  • میزان درآمد و گردش حساب فرد متقاضی وام و ضامن یا ضامنین او
  • مدارک هویتی مانند اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

نکات مهم در مورد وام بانک رسالت برای زنان خانه دار

برای دریافت وام بانک رسالت برای زنان خانه دار حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • با درخواست و دریافت این وام از بانک رسالت، سپرده شما به هیچ وجه مسدود نمی‌شود.
  • دریافت این وام براساس دستورالعمل‌های ابلاغی بانک مرکزی ایران و ضوابط داخلی بانک خواهد بود.
  • ضامن معرفی شده از طرف متقاضی وام رسالت برای زنان خانه‌دار لازم است که از قبل در بانک قرض‌الحسنه رسالت، حساب داشته باشد.
  • فرد دریافت‌کننده وام باید در موعد مقرر برای پرداخت اقساط وام اقدام کند و در صورت دیرکرد بازپرداخت اقصاط وام، جریمه دیرکرد برای وی تعلق می‌گیرد.
  • نتیجه اعتبارسنجی افراد متقاضی وام بانک رسالت برای زنان خانه دار در سامانه مرآت، به چهار صورت ارائه می‌شود که یکی از نتایج ممتاز، کاملا متناسب، متناسب و نامتناسب خواهد بود.
  • فرد ضامن علاوه بر داشتن حساب در بانک قرض‌الحسنه رسالت، مدارک مختلفی را از جمله کارت ملی هوشمند یا کد رهگیری آن، شماره حساب بانک رسالت و سفته الکترونیکی به بانک ارائه دهد.
  • برای رفع مشکلات پیش آمده در عملیات اخذ وام رسالت برای زنان خانه‌دار می‌توانید با کارشناسان مجموعه رسالت من ارتباط برقرار کنید.

شما می‌توانید برای اخذ این وام، حداکثر تا 200 میلیون تومان دریافت کنید که با کارمزد 2 درصد قابل انجام است و 12 تا 60 ماه برای بازپرداخت آن وقت دارید.

سوالات متداول

  1. وام بانک رسالت برای زنان خانه دار چیست؟

این نوع وام یکی از انواع خدمات بانک رسالت برای متقاضیان وام است و بر این اساس، زنان خانه‌داری که قصد دریافت وام از بانک رسالت را دارند، می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

  1. برای دریافت وام رسالت برای زنان خانه دار چه شرایطی لازم است؟

برای دریافت وام بانک رسالت برای زنان خانه‌دار مانند هر بانک دیگری لازم است تا شرایطی را فراهم کنید که در متن مقاله به صورت مفصل در رابطه با آن توضیح دادیم.

  1. آیا فرد ضامن دریافت وام رسالت برای زنان خانه‌دار باید در بانک حساب داشته باشد؟

بله، یکی از شرایط اصلی برای دریافت وام رسالت برای زنان خانه دار این است که ضامن معرفی شده از طرف متقاضی وام باید حتما در بانک رسالت حساب داشته باشد.

  1. فرد ضامن وام بانک رسالت برای زنان خانه دار چه مدارکی باید به بانک ارائه دهد؟

از مواردی که فرد ضامن وام بانک رسالت برای زنان خانه‌دار باید به بانک ارائه دهد، می‌توان به کارت ملی هوشمند یا کد رهگیری آن، شماره حساب بانک رسالت و سفته الکترونیکی اشاره کرد.

اخبار مرتبط
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها