شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

مستاجران اهوازی برای تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ثبت‌نام کنند

17 اسفند 1402
مستاجران اهوازی برای تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ثبت‌نام کنند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ابلاغ و تخصیص تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها خبر داد.

به گزارش بانک اول میثم آذرسا  از ابلاغ و تخصیص تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها از جمله شهر اهواز خبر داد و گفت: اعطای این تسهیلات برای کمک به مستاجران و تامین ودیعه مسکن آن‌ها است که مرحله جدید ثبت‌نام این وام به ‌تازگی به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه نام‌نویسی و مراحل و روند نام‌نویسی را ادامه داده و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند.

آذرسا ادامه داد: متقاضی باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای رمز رهگیری باشد و تاریخ آن حداکثر ۶ ماه قبل از ثبت درخواست متقاضی در سامانه باشد.

 وی عنوان کرد: متقاضی و همسرش باید در زمان نام‌نویسی، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند و چنانچه، هر زمان سابقه مالکیت آن‌ها محرز شود از فرایند پرداخت تسهیلات حذف خواهند شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه متقاضی دریافت تسهیلات باید متاهل باشد، افزود: این وام در صورت تامین اعتبار از سوی بانک‌ها، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و یا سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن نیز تعلق می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات حداکثر پنج ‌ساله خواهد بود، عنوان کرد: شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک‌ها بوده و چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد، با درخواست وی موافقت نمی‌شود.

 آذرسا گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار کشور و در راستای حمایت از مستاجران کم‌درآمد، سقف مبلغ کمک ودیعه مسکن در مراکز استان‌ها مانند شهر اهواز ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۱۰۰میلیون تومان تعیین شده است./ایسنا

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها