شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

با وام بانک مسکن ۴ متر مسکن بخرید!

20 اسفند 1402
 با وام بانک مسکن ۴ متر مسکن بخرید!

به‌دنبال افزایش قیمت اوراق حق‌تقدم وام مسکن، با وام خرید ۹۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن پس از کسر هزینه خرید اوراق می‌توان ۴ متر خانه در منطقه یک تهران خریداری کرد.

به گزارش بانک اول بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف وام خرید مسکن از محل اوراق حق‌تقدم (تسه)‌ برای زوجین تهرانی به 800 میلیون تومان و با احتساب وام تعمیر (جعاله) به 960 میلیون تومان است.

در سایر شهرها این وام 320 میلیون تومان است. برای تهیه این تسهیلات، متقاضی (زوج‌ها) باید معادل 2 برابر رقم وام یعنی 1920 برگه اوراق حق‌تقدم وام مسکن (تسه) را خریداری کنند.

بررسی بازار فرابورس نشان می‌دهد متوسط قیمت هر برگه اوراق وام مسکن به حدود 150 هزار تومان رسیده است.

این بدان معناست که متقاضی دریافت وام در شهر تهران باید 288 میلیون تومان هزینه کند. بنابراین مبلغ وام باقیمانده برای متقاضی 672 میلیون تومان خواهد بود.

بر اساس آخرین گزارش مرکزی آمار ایران متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در دیماه امسال به حدود 80 میلیون و 600 هزار تومان افزایش یافته است. با توجه به این مسئله، با وام خرید مسکن بانک مسکن تنها می‌توان حدود 8.3 متر خانه در تهران خریداری کرد.

در منطقه یک تهران که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در آن به حدود 166 میلیون و 400 میلیون تومان افزایش یافته با وام خرید مسکن می‌توان حدود 4 متر مسکن خرید!

تسنیم

اخبار مرتبط
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها