پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

فوری / کاهش ناگهانی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

20 اسفند 1402
فوری / کاهش ناگهانی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

برخی از بازنشستگان مدعی شدند که حقوقشان در اسفندماه یک میلیون تومان کاهش یافته است .

به گزارش بانک اول ، واریز حقوق اسفندماه بازنشستگان از امروز آغاز و تا بیست و هفتم ادامه دارد .

بازنشستگان تامین اجتماعی می گویند که امروز حقوق های آنها در حالی واریز شده است که یک میلیون کسر واریزی دارند.

می گویند : فرقی نمی کند که ۷میلیون حقوق باشد یا ۳۰میلیون،از همه یک میلیون کم شده است.

تاکید دارند : این یک میلیون از همه کسر شده اما در فیش، حقوق کامل نوشته شده است و خبری از علت این کسر پول نیست. 

حقوق اسفند ماه بازنشستگان در شرایطی واریز شد که بدون اطلاع و کسب اجازه آنها مبلغ یک میلیون تومان از حساب آنها کسر گردیده است. اخیرا پیامک‌هایی از سوی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با متن زیر برای بازنشستگان و مستمری بگیران ارسال شده بود.

متن پیامک چنین است:

بازنشسته محترم

سلام

احتراما؛ کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور با هدف تقویت توان مالی بازنشستگان گرامی، فرایند ایجاد شرکت تعاونی بازنشستگان و سرمایه گذاری در سهام شرکت‌های ارزشمند را دردست اقدام دارد . فرایند مزبور از طریق شرکت در مزایده با اعطای حداکثر 15 میلیون تومان آورده نقدی قابل کسر از مستمری اسفند ماه محقق خواهد شد.

درصورت عدم موافقت با عضویت در شرکت تعاونی در حال تشکیل و سرمایه گذاری عنوان شده عدد 11 را به شماره 9207772026 پیامک فرمایید .

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور

این پیام در شرایطی اتفاق می افتد که اولا کانون عالی بازنشستگان حق ایجاد هیچ گونه نهاد سرمایه‌گذاری را ندارد !

این اقدام کانون عالی بازنشستگان خلاف اساسنامه و بدون اعلام نظر کانون های بازنشستگی که مبتنی برآگاهی رسانی به همه بازنشستگان و کسب تکلیف از آنها است کانون های بازنشستگی و از جمله کانون عالی برابر اساسنامه؛ حق ایجاد تعاونی سرمایه گذاری و یا هر گونه تعاونی دیگری را ندارند !

کانون از انجام وظایف خود نیز عاجز است چه شده است که از بالا و بدون هیچ نظر خواهی و خلاف اساسنامه اقدام به ایجاد تعاونی بازنشستگان آنهم در حوزه سرمایه گذاری و قصد ورود در مناسبات بورسی را با سوء استفاده از اعتبار نمایندگی صنفی بازنشستگان را در دستور کار خود قرار داده است ؟

این ترفند سرمایه گذاری می تواند با ایجاد لایه ای از سرمایه‌داران که الان هم در کسوت بازنشستگی در بین مدیران این نهاد صنفی وجود دارند با اعتبار یک تشکل صنفی سوء استفاده های کلان ببار آورد و همین اندک حقوق بازنشستگان را هم به یغما ببرد .

کانون عالی بازنشستگان به جای مبارزه جدی با خصوصی سازی و دستور العمل دولتی مبنی بر ضرب الاجل واگذاری منابع شستا و بانک رفاه کارگران ، تسهیل گر این اقدام غیر قانونی شده اند .

اخبار مرتبط
سخنگوی دولت از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، خبر داد.
مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است نمی‌توان سقف آن را به طور قابل توجه بالا برد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم که هر یک از این افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند که هر سال ۱۰ درصد از این جمعیت وام بازنشسته‌ها را دریافت می‌کنند.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار می‌گیرد.
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها