یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

افزایش بیش از هزار واحدی شاخص کل بورس

21 اسفند 1402
افزایش بیش از هزار واحدی شاخص کل بورس

به گزارش بانک اول در انتهای معاملات امروز دوشنبه (۲۱ اسفند) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افزایش هزار و ۳۵۰ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار واحدی قرار گرفت. خودرو، فولاد و فملی سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و خگستر، خساپا و خودرو سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۹۳۸ واحدی روی پله ۷۳۷ هزار و ۸۶۱ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸۷۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و بانک‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و خگستر بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خساپا، خودرو و خبهمن ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۷۴، اراد ۱۴۵۴ و اراد ۸۷۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های بپاس ۲، آریان ۲ و اراد ۱۲۷۴ بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

اخبار مرتبط
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها