شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

پیامکی از اعتبار مصنوعات طلا مطمئن شوید

21 اسفند 1402
پیامکی از اعتبار مصنوعات طلا مطمئن شوید

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به اجباری بودن استاندارد مصنوعات طلا گفت: در حال حاضر ۸۸۰ کد شناسایی معتبر برای مصنوعات طلا، در استان وجود دارد.

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، محمدحسین طاهری با تاکید بر اینکه اخذ کد شناسایی جهت تولید مصنوعات طلا اجباری است، در این خصوص تشریح کرد: تاکنون ۶۶۲ کد شناسایی مصنوعات طلا در استان، ابطال شده‌است.

وی درخصوص عیارسنجی مصنوعات طلا افزود: ۹۹ درصد عیارسنجی‌های انجام‌شده بر مصنوعات طلا، توسط کارشناسان استاندارد، با الزامات استاندارد مطابقت داشته است و تنها یک درصد آن‌ها مغایرت بحرانی داشته‌اند.

طاهری با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

این مقام مسؤول در خصوص کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران، درخصوص برنامه‌ها و اقدامات تحولی اداره‌کل در جهت استانداردسازی صنعت طلا اشاره کرد: برای نظارت دقیق‌تر بر واحدهای تولیدی و صنفی طلا، طی هماهنگی‌های به عمل آمده با اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنف مربوطه، بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌ها در سال جاری تشدید شد. همچنین گسترش و نظارت بر آزمایشگاه های همکار، تشکیل کمیته تخصصی جهت پیگیری امور مربوط به صنعت طلاسازی، برگزاری دوره‌های آموزشی با مشارکت اتحادیه، از راه‌های زمینه‌ساز ارتقای سطح کیفی و استانداردسازی صنعت طلا است که در این دوره تحولی اجرایی شد.

اخبار مرتبط
هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (سه شنبه) بازار طلای تهران با یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ فروردین) به ۴۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه اعلام شود تا فدرال‌رزرو چه زمانی شروع به کاهش نرخ بهره کند.
بذرافشان تاکید کرد: «این اقدام بانک مرکزی با هدف جمع شدن رانت و رسیدن مواد اولیه به دست مصرف‌کننده نهایی بود و مشکل تولید‌کننده‌ها را در ارتباط با مواد اولیه حل کرده است.»
در حال حاضر برخی از فعالان بازار می گویند روز گذشته قیمت سکه در بازار نیمه تعطیل به دلیل رشد تقاضا و کمبود عرضه به صورت هیجانی بالا رفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها