ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

ایلان ماسک: تا سال ۲۰۲۹ هوش مصنوعی از مجموع انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود

23 اسفند 1402
ایلان ماسک: تا سال ۲۰۲۹ هوش مصنوعی از مجموع انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود

به عقیده ماسک، تا سال ۲۰۲۹ هوش مصنوعی احتمالاً از مجموع همه انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود.

به گزارش  بانک اول ماسک با انتشار یک پست جدید در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشت:

«هوش مصنوعی احتمالاً سال آینده از یک انسان باهوش‌تر خواهد شد. تا سال 2029 نیز هوش مصنوعی احتمالاً از مجموع همه انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود.»

اظهارات ماسک در ایکس با واکنش‌هایی از سوی افراد شناخته‌شده دیگر مواجه شده است. «لکس فریدمن»، محقق هوش مصنوعی و پادکستر روسی-آمریکایی ازجمله این افراد است که در واکنش به نظر مدیرعامل تسلا نوشت:

«ما چند سال جذاب را در پیش داریم. امیدوارم بشریت در نهایت پیروز شود.»

«دیو لی»، سرمایه‌گذار تسلا نیز با بیان جمله «خیلی آماده نیستیم» نگرانی خود نسبت به این موضوع را نشان داده است.

مدیرعامل تسلا درحالی این نظرات نگران‌کننده را نسبت به هوش‌مصنوعی بیان کرده است که در چند وقت گذشته شاهد انتشار گزارش‌های مشابهی بوده‌ایم. ازجمله این گزارش‌ها می‌توان به ساخت یک کرم کامپیوتری هوش مصنوعی توسط گروهی از محققان اشاره کرد که به‌طور بالقوه می‌تواند داده‌ها را سرقت یا روی سیستم بدافزار نصب کند. علاوه‌بر ماسک، «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا نیز در این ماه گفته بود که هوش‌مصنوعی می‌تواند تا 5 سال دیگر تمام آزمایش‌های انسانی را پشت‌سر بگذارد./تسنیم

اخبار مرتبط
بسیار در مورد تکامل باورنکردنی هوش مصنوعی از نظر عملکرد آن در برابر انسان صحبت می‌شود. تقریباً در سراسر جهان، هوش مصنوعی در طیف وسیعی از وظایف مبتنی بر عملکرد از انسان پیشی گرفته است که نیاز به توسعه معیارهای جدید و چالش برانگیزتر دارد. مسلماً این درجه از توسعه را می‌توان با برچسب «خوب» طبقه‌بندی کرد، اما این گزارش به روی دیگر سکه در مورد تکامل سریع هوش مصنوعی می‌پردازد.
ویژگی‌های مختلف جمنای رایگان مانند پردازش تصاویر و تولید متن در Gemini Advanced پیشرفته‌تر و جامع‌تر می‌شوند و تجربه‌ی استفاده از هوش مصنوعی چندوجهی با قابلیت‌های پیشرفته را به کاربر منتقل می‌کنند.
تحلیل نقش هوش مصنوعی در پیش‌بینی و مدل‌سازی تغییرات اقلیمی و اثرات آن بر سیاره زمین در رویدادهای شدید آب‌وهوایی از اهمیت بالایی برخوردار است. هوش مصنوعی از شبکه‌های مختلف استفاده می‌کند که بر روی پیش‌بینی‌های آب‌وهوای جهانی آموزش ببیند تا مشکلات را در مدل‌های آب‌وهوای فعلی تصحیح کنند.
روزنامه دیلی میل در مصاحبه با کارشناسان هوش مصنوعی و روسای شرکت‌های مربوط به فناوری‌های هوش مصنوعی نوشته است که ممکن است در سال‌های آینده مشاغل زیر منقرض شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها