شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

ایلان ماسک: تا سال ۲۰۲۹ هوش مصنوعی از مجموع انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود

23 اسفند 1402
ایلان ماسک: تا سال ۲۰۲۹ هوش مصنوعی از مجموع انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود

به عقیده ماسک، تا سال ۲۰۲۹ هوش مصنوعی احتمالاً از مجموع همه انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود.

به گزارش  بانک اول ماسک با انتشار یک پست جدید در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشت:

«هوش مصنوعی احتمالاً سال آینده از یک انسان باهوش‌تر خواهد شد. تا سال 2029 نیز هوش مصنوعی احتمالاً از مجموع همه انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود.»

اظهارات ماسک در ایکس با واکنش‌هایی از سوی افراد شناخته‌شده دیگر مواجه شده است. «لکس فریدمن»، محقق هوش مصنوعی و پادکستر روسی-آمریکایی ازجمله این افراد است که در واکنش به نظر مدیرعامل تسلا نوشت:

«ما چند سال جذاب را در پیش داریم. امیدوارم بشریت در نهایت پیروز شود.»

«دیو لی»، سرمایه‌گذار تسلا نیز با بیان جمله «خیلی آماده نیستیم» نگرانی خود نسبت به این موضوع را نشان داده است.

مدیرعامل تسلا درحالی این نظرات نگران‌کننده را نسبت به هوش‌مصنوعی بیان کرده است که در چند وقت گذشته شاهد انتشار گزارش‌های مشابهی بوده‌ایم. ازجمله این گزارش‌ها می‌توان به ساخت یک کرم کامپیوتری هوش مصنوعی توسط گروهی از محققان اشاره کرد که به‌طور بالقوه می‌تواند داده‌ها را سرقت یا روی سیستم بدافزار نصب کند. علاوه‌بر ماسک، «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا نیز در این ماه گفته بود که هوش‌مصنوعی می‌تواند تا 5 سال دیگر تمام آزمایش‌های انسانی را پشت‌سر بگذارد./تسنیم

اخبار مرتبط
سامسونگ می‌گوید کاربران می‌توانند ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته، چه در حال خواب باشند، چه در حال دوش گرفتن یا شنا باشند، از مزایای حلقه هوشمند بهره ببرند. سامسونگ می‌گوید باتری آن تا هفت روز دوام می‌آورد.
متخصصان در گزارشی به ده شغل که به احتمال زیاد توسط هوش مصنوعی از انسان گرفته خواهد شد و همچنین تعداد کمی از مشاغلی که کمتر در معرض خطر هستند اشاره کرده‌اند.
۱۲ تیرماه سال‌جاری نیز محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تشکیل شورای ملی راهبری و تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی» مصوب جلسه ۹۰۱ مورخ ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ این شورا را برای اجرا به شرح ذیل ابلاغ کرد.
روزنامه «هفت صبح» در تاریخ 9 تیرماه خبری مبنی بر محدود کردن کاربران ایرانی از سوی شرکت OpenAI منتشر کرد. در این گزارش آمده بود که حدود 10 روز دیگر (یعنی امروز 19 تیرماه)، شرکت OpenAI دسترسی کاربران ایرانی، چینی و روسیه را مسدود خواهد کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها