شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان هفته

23 اسفند 1402
 افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان هفته

به گزارش بانک اول شاخص کل بازار سرمایه امروز (چهارشنبه ۲۳ اسفند) ۱۳ هزار و ۲۹۱ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۱۵۰ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۶۱ درصد ریزش کرد.

شاخص هم وزن ۰.۵۳ درصد افت کرد و در کانال ۷۳۲ هزار واحدی قرار گرفت.

در این بازار ۳۳۶ هزار معامله به ارزش ۷۲ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نماد‌های فولاد، شپنا، وغدیر و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند

در مقابل نماد‌های فملی و ومعادن بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس افت ۰.۴۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۴ هزار و ۸۵۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید، همچنین گروه دومی که بیشترین حجم معاملات را به اختصاص داد گروه بانک بود.

اخبار مرتبط
با توجه به این که عمده شرکت‌های صادرکننده فعال در بازار سرمایه درآمدهای ارزی خود را با نرخ دلار نیمایی تسعیر می‌کنند، دلار نیما به یک متغیر اثرگذار در صورت‌های مالی تولیدکنندگان تبدیل شده است.
در آخرین روز کاری هفته تعداد ۲۶۵ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۳۷۳۵ میلیارد تومان بود. فملی، پارسیان و فولاد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند که پارسیان مثبت و دو نماد دیگر منفی شدند. همچنین فولاد، شپنا و فملی از نمادهای پرتراکنش امروز بودند.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی پارسان، شپنا و شپدیس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاد، وپارس و وامید با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد، بفجر و خودرو شد و در مقابل نمادهای معاملاتی نوری، بوعلی و حکشتی با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها