شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

دریافت وام بانکی با سفته+ شرایط، مدارک و مزایا و معایب آن

26 اسفند 1402
دریافت وام بانکی با سفته+ شرایط، مدارک و مزایا و معایب آن

دریافت وام با سفته یکی از فوری‌ترین وام‌هایی است که مشتریان انواع بانک‌ها می‌توانند آن را در مدت‌زمان کوتاهی دریافت کنند. مبلغ تسهیلات وام با سفته معمولا جیزی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است اما برخی بانک‌ها برای افزایش اعتبار و جلب توجه مشتریان آن را تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌دهند.

مزایا و معایب وام با سفته

دریافت هر نوع وامی می‌تواند برای مشتریان بانک‌ها با مزیت‌ها و معایبی همراه باشد که پیش از هر گونه اقدام لازم است مشتریان از چنین مواردی آگاه شوند. چنانچه به عنوان مشتری همیشگی یک بانک قصد اخذ وام از آن بانک یا موسسه اعتباری را دارید بهتر است ابتدا با مزایا و معایب وام بانک با سفته آشنا شوید.

مزایا وام  با سفته

در این قسمت از مطلب، شما را چند مورد از مهم‌ترین مزایای بهره‌مندی از وام سفته‌ای آشنا می‌کنیم که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شرایط دریافت وام راحت‌تر نسبت به سایر وام‌ها
  • دریافت تسهیلات در مدت‌زمان کوتاه
  • دریافت وام بدون نیاز به ارائه ضامن

معایب وام با سفته

  • مدت بازپرداخت کوتاه‌تر نسبت سایر تسهیلات ارائه‌شده توسط بانک‌ها
  • نرخ بهره بالاتر نسبت به سایر تسهیلات

اغلب بانک‌ها و موسسات اعتباری همچون بانک آینده، بانک تجارت، بانک شهر، بانک رسالت و غیره این نوع وام را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

شرایط لازم برای گرفتن وام بانک با سفته

دریافت هر نوع وامی اعم از وام بانک با سفته ملزم به دارا بودن شرایط و قوانین خاصی توسط مشتریان است تا بانک مورد نظر بتواند این نوع وام را به آن‌ها ارائه دهد. وام با سفته یکی از محبوب‌ترین انواع وام‌ها است که اغلب مشتریان به علت اخذ در مدت‌زمان کوتاه به سراغ این نوع وام می‌روند. بدیهی است برای دریافت این وام شما باید شرایطی را دارا باشید که این شرایط شامل موارد زیر می‌شوند:

  • میانگین حساب قابل قبول، اعتبار و سابقه مالی درخواست‌کننده وام سفته
  • برخوردار بودن درخواست‌کننده از شغل و درآمد ثابت
  • برخورداری از سن قانونی بالای ۱۸ سال
  • ارائه سفته دقیقا به میزان مبلغ وام درخواست‌شده از سوی متقاضی
  • ارائه سند خودرو یا ملک با مالکیت متقاضی وام

لازم به ذکر است دریافت وام سفته به مبلغ ۶۰ الی ۷۰ درصد ارزش دارایی دریافت‌کننده وام تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان امکان‌پذیر خواهد بود. 

مدارک مورد نیاز برای اخذ وام با سفته

برای دریافت وام بانک با سفته متقاضی باید مدارکی را جهت طی کردن مراحل قانونی ثبت درخواست خود به بانک مورد نظر ارائه دهد. با کمی تفاوت ممکن است برخی بانک‌ها مدارک خاصی جهت ارائه از سوی درخواست‌کننده وام بخواهند که تفاوتی در اصل موضوع ایجاد نمی‌کند. برای مثال بانک رسالت که یکی از مراکز ارائه‌دهنده تسهیلات فوری به مشتریان است مدارک زیر را جهت ثبت درخواست وام سفته از مشتریان خود می‌خواهد:

  • ارائه یک کپی از گواهی فعالیت صنعتی
  • جواز کسب
  • رونوشتی از سند ملک
  • ارائه پیش فاکتور
  • رونوشت از کارت بازرگانی
  • ارائه مدارک مربوط به احراز هویت
  • ارائه مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه
  • رونوشت از پروانه بهره‌برداری

با در نظر داشتن این موضوع که هر بانکی وام سفته را به منظور تحقق اهداف مختلف همچون تهیه مسکن، خرید دستگاه، تهیه مواد اولیه و غیره به مشتریان ارائه می‌دهد باید مدارک خاصی را به بانک ارائه کنید.

مراحل گرفتن وام با سفته

مراحل دریافت وام بانک با سفته چندان سخت و پیچیده نیست، به همین دلیل است که اغلب مشتریان علاقمند به دریافت این نوع وام از بانک‌ها هستند. در واقع پس از ارائه مدارک لازم برای دریافت وام سفته به بانک شما نیمی از مرحله دریافت این وام را طی کرده‌اید. پس از ارائه مدارک از سوی شما بانک مورد نظر آن‌ها را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد تا مشکلی متوجه آن نشود.

سپس چنانچه مدارک شما تایید صلاحیت شوند بانک مربوط به شما اعلام می‌کند که می‌توانید از تسهیلات فوری آن‌ها برخوردار شوید. در این زمان نیاز است به بانک مورد نظر مراجعه کرده و با چند امضا منتظر دریافت وام خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشید. وام سفته‌ای که توسط بانک‌ها به مشتریان ارائه می‌شود معمولا در مدت‌زمان کوتاهی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

پس از آن با شرایطی که بانک در نظر گرفته است دریافت‌کننده وام متعهد خواهد شد که بازپرداخت آن را طی قرارداد در زمان تعیین‌شده به بانک مورد نظر پرداخت کند. بانک رسالت از پرطرفدارترین بانک‌های ایرانی در زمینه ارائه انواع تسهیلات به مشتریان خود است که وام سفته نیز در دسته محبوب‌ترین وام‌های این بانک قرار دارد. 

 

سوالات متداول

  1. دریافت وام بانک با سفته برای مشتریان بانک‌ها چه مزیتی دارد؟

با توجه به مطالبی که در مقاله شرح دادیم دریافت این وام به علت سریع‌ بودن دریافت آن مزیت‌هایی همچون عدم نیاز به ارائه ضامن و شرایط آسان‌تر جهت دریافت را به دنبال دارد.

  1. چقدر زمان لازم است تا وام سفته توسط بانک مورد تایید قرار گیرد؟

به طور کلی نمی‌توان زمان مشخصی برای ارائه این وام از سوی تمامی بانک‌ها ارائه داد، زیرا هر بانکی با توجه به شرایطی از چند روز تا چند هفته برای تایید وام زمان لازم دارد.

  1. لازم است چه نکاتی را پیش از دریافت وام سفته در نظر داشته باشیم؟

پیش از دریافت و ثبت درخواست برای این نوع وام لازم است از بانک مورد نظر شرایط بازپرداخت، مدت‌زمان آن و نرخ سود آن را جویا شوید.

  1. بهتر است از کدام بانک درخواست وام سفته را داشته باشیم؟

شما باید از بانکی که در آن حساب باز کرده‌اید و فعال هستید درخواست این وام را بکنید اما بانک رسالت از برترین بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات فوری خواهد بود.

اخبار مرتبط
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها