یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث 1403/ جدول نرخ پایه بیمه شخص ثالث

28 اسفند 1402
محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث  1403/ جدول نرخ پایه بیمه شخص ثالث

قیمت جدید حق بیمه شخص ثالث معمولا همزمان با آخرین روز‌های سال و تعیین‌تکلیف نرخ دیه مشخص می‌شود. آنطور که مسئولان بیمه مرکزی می‌گویند، بااحتساب رشد تقریبا ۳۳ درصدی نرخ دیه ۱۴۰۳، تعرفه بیمه شخص ثالث که برای تمام وسایل نقلیه اجباری است، حول‌وحوش همین اندازه نسبت به سالی که پشت‌سر گذاشتیم بالا می‌رود.

به گزارش بانک اول ؛ قیمت بیمه شخص ثالث پراید با این اوصاف به حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد و این عدد برای اغلب سواری‌های موجود در خیابان‌ها با رشد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بدل می‌شود. جزییات تکمیلی از قیمت بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ به شکل رسمی اعلام نشده اما به‌خاطر مشخص شدن نرخ دیه در سال جدید، می‌دانیم سقف تعهد مالی شرکت‌های بیمه در ماه‌های غیرحرام و حرام به‌ترتیب ۱.۲ و ۱.۶ میلیارد خواهد بود. سقف تعهد مالی هم از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ سواری زیر چهارسیلندر

قیمت بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ مثل سال‌ها قبل به‌شکلی محاسبه می‌شود که کمترین حق بیمه را صاحبان خودر‌وهای زیر چهار سیلندر پرداخت می‌کنند.

قیمت بیمه شخص ثالث خودرو‌های زیر چهارسیلندر در سالی که پشت‌سر گذاشتیم به شکل پایه سه میلیون و ۴۷ هزار تومان بود و حالا با اضافه شدن رقم مدنظر بیمه مرکزی که متناسب با افزایش نرخ دیه لحاظ شده، این عدد در سال جدید به چهار میلیون و ۱۲۸ هزار تومان می‌رسد. منظور از خودر‌وهای زیر چهارسیلندر مدل‌هایی مثل ام‌وی‌ام ۱۱۰ و دوو ماتیز و یکسری از شاسی‌بلند‌های مونتاژی جدید است.

قیمت بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ خودرو‌های زیر چهارسیلندر با این اوصاف نسبت به سال ۱۴۰۲ حول‌وحوش یک میلیون و ۸۰ هزار تومان بیشتر می‌شود.

بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ پراید و پیکان

قیمت بیمه شخص ثالث پراید و پیکان معمولا با فرمول متفاوتی از بقیه خودر‌وهای چهارسیلندر محاسبه می‌شود و کمتر از آنهاست.

قیمت بیمه شخص ثالث پراید و پیکان درصورت نهایی شدن افزایش ۳۵.۵ درصدی نسبت به سال قبل، در ۱۴۰۳ به چهار میلیون و ۸۸۸ هزار تومان ارتقا پیدا می‌کند.

قیمت بیمه شخص ثالث پراید و پیکان در سال ۱۴۰۲ چیزی نزدیک سه میلیون و ۶۰۸ هزار تومان درنظر گرفته شده بود که حالا قرار است به این عدد قریب یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومان اضافه شود.

قیمت پایه شخص ثالث خودرو که درقالب جدولی به‌شکل سالانه و براساس تعداد سیلندر مدل‌ها منتشر می‌شود، بدون احتساب تخفیف‌هاست و با فرض سقف تخفیف ۷۰ درصدی برای یک پراید به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳؛ رشد ۳۵ درصدی نرخ پایهقانون تخفیف بیمه شخص ثالث از چندسال قبل دستخوش تغییر شده با انتقال پلاک، تخفیف بیمه شخص ثالث به مالک جدید تعلق نمی‌گیرد

بیمه شخص ثالث خودرو‌های چهارسیلندر

قیمت بیمه شخص ثالث خودرو‌های چهارسیلندر شامل حال صاحبان اغلب مدل‌های موجود در خیابان‌ها می‌شود. از تیبا و ساینا و مدل‌های مختلف ایرانخودرو گرفته تا اغلب سواری‌های مونتاژی و وارداتی.

قیمت بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ خودرو‌های بالای چهار سیلندر معادل پنج میلیون و ۷۴۱ هزارتومان خواهد بود. صاحبان این مدل‌ها خودرو‌ها در سال اخیر بابت بیمه شخص ثالث چهار میلیون و ۲۳۷ هزار تومان پرداخت کردند که حالا این عدد با مدنظر گرفتن رشد ۳۵.۵ درصدی کمی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر می‌شود.

بیشتر بدانید| خرید بیمه شخص ثالث برای مدت زیر یک‌سال امکان‌پذیر است. بعضی شرکت‌ها گزینه خرید اقساطی بیمه شخص ثالث را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند و بدنیست بدانید مالکان خودرو‌های فعال در تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌ها و تاکسی‌های داخل شهر و خارج شهر، باید بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر نسبت به نرخ پایه حق بیمه بپردازند

بیمه شخص ثالث خودرو‌های بالای چهار سیلندر

قیمت بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ خودرو‌های بالای چهار سیلندر به بیش از شش میلیون می‌رسد. صاحبان خودرو‌های بالای چهارسیلندر باید برای سال جدید آماده عددی معادل شش میلیون و ۴۳۲ هزار تومان به‌عنوان نرخ پایه حث بیمه شخص ثالث باشند که با مقایسه سال قبل متوجه رشد یک میلیون و ۶۸۵ هزار تومانی می‌شویم.

بیمه شخص ثالث خودرو‌های بالای چهارسیلندر و نرخی که برای این مدل خودرو‌ها در سال جدید درنظر گرفته‌اند، برای صاحبان خودرو‌هایی مثل هیوندای آزرا، پورشه کاین، تیپ‌های مختلف بنز و بقیه مدل‌های لاکچری اهمیت دارد.

جدول نرخ پایه بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ برای انواع سواری

انواع سواری

1402

1403

سواری کمتر از چهار سیلندر

سه میلیون و 47 هزار تومان

چهار میلیون و 128 هزار تومان

پراید و پیکان

سه میلیون و 608 هزار تومان

چهار میلیون و 888 هزار تومان

سواری چهار سیلندر

چهار میلیون و 237 هزار تومان

پنج میلیون و 741 هزار تومان

سواری بیش از چهار سیلندر

چهار میلیون و 747 هزار تومان

شش میلیون و 432 هزار تومان

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها