شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر مهم درباره نحوه تمدید بیمه سلامت در 1403

04 فروردین 1403
 خبر مهم درباره نحوه تمدید بیمه سلامت در 1403
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور بیمه سلامت هستند که برای تمدید بیمه خود­ نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

به گزارش بانک اول  ­محمدمهدی ناصحی در مورد وضعیت تحت پوشش قرار دادن بیمه سلامت گفت: ­۵ دهک اول جامعه همچنان بیمه رایگان با توجه به­ تامین اعتباری که برای بودجه ۱۴۰۳ انجام شده، ­ خواهند داشت.

 صنعت بیمه در 11 ماهه نخست سال 1402 با رشدی قابل توجه در حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی همراه بوده است.

به گفته وی، با همکاری مجلس و دولت، مجموعه وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اقدام مهمی را در راستای بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه انجام دادند و به این ترتیب علاوه بر بیمه رایگان سه دهک اول، با اصرار بیمه سلامت در سال گذشته دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.

ناصحی افزود: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود. این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. توجیه ما نیز در این زمینه خدمت رسانی بیشتر و آسیب کمتر به مردم است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مورد جمعیت تحت پوشش این بیمه گفت: جمعیت بیمه شدگان مانیز­ به صورت قطعی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر است.

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها