شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

دارندگان سهام عدالت منتظر واریزی جدید باشند + جزییات

07 فروردین 1403
دارندگان سهام عدالت منتظر واریزی جدید باشند + جزییات

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ واریز می‌شود.

به گزارش بانک اول عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد.

وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور اظهار کرد: مطابق انتظار و برنامه‌ریزی انجام‌شده در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ با تلاش دولت برای عمل کردن شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای واریز به حساب سهامداران، بخش زیادی از این سود به حساب سهام‌داران واریز شد؛ اما سهامداران یک یا دو شرکتی که باید سود سرمایه خود را به‌موقع به حساب سهامداران واریز می‌کردند، از دریافت سود در این مرحله جا ماندند.

وی توضیح داد: اگر برای واریز سود پایان سال ۱۴۰۲ به حساب سهامداران، منتظر این دو شرکت می‌ماندیم، شاید توزیع سود انجام نمی‌شد.

توکلی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، بقیه افرادی که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد سهامداران زیر پوشش سهام عدالت کشور است و سود سال ۱۴۰۱ را دریافت نکردند، در سال ۱۴۰۳ این سود به حساب آنها واریز خواهد شد.

اخبار مرتبط
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها