پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی

13 فروردین 1403
 بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی
قیمت طلا امروز دوشنبه به بالاترین رقم رسیده است. گزارش کاهش تورم در آمریکا احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را ...

به گزارش بانک اول قیمت طلا امروز دوشنبه به بالاترین رقم رسیده است. گزارش کاهش تورم در آمریکا احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را افزایش داده و از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 1.50 درصد افزایش به 2263 دلار و 27 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 1.89 درصدی به 2280 دلار و 80 سنت رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند بالا نرفتن شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا بیش از پیش از قیمت طلا حمایت کرده و آن را تا یک رکورد جدید بالا می‌برد.

این شاخص در حال حاضر به پایین‌ترین رقم طی دو سال گذشته رسیده است. بدین ترتیب فدرال رزرو می‌تواند روند کاهش نرخ بهره را هرچه زودتر آغاز کند.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا با اشاره به احتمال کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن گفت:«آخرین گزارش‌های تورم آمریکا مطابق با انتظار ما بوده است».

تاجران در حال حاضر 69 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن پایین بیاورد. این رقم در روز جمعه برابر با 64 درصد بود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره، تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن و افزایش خرید بانک‌های مرکزی باعث شد طلا بزرگترین افزایش قیمت ماهانه خود طی سه سال گذشته را در ماه مارس تجربه کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.66 درصد افزایش به 25 دلار و 33 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.25 درصدی 913 دلار و 60 سنت معامله می‌شود.

اخبار مرتبط
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
امروز قیمت طلا و سکه در بازار شیب نزولی را تجربه کرد
شایعه کیفیت پایین سکه می‌تواند تلاش گروهی از فعالان بازار سکه، به‌خصوص آن‌هایی باشد که کار و کاسبی‌شان کساد شده وگرنه سکه‌های عرضه شده در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، همگی توسط بانک مرکزی ضرب شده‌اند و استاندارد عیار ۹۰۰ را رعایت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها