شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

افت ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس

14 فروردین 1403
افت ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه ۱۴ فروردین ماه) با ۱۵ هزار و ۷۲۷ واحد رشد، در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۴۴۵ واحدی قرار گرفت.

به گزارش  بانک اول شاخص هم‌وزن در روز جاری با ۱۰ هزار و ۳۸۲ واحد کاهش به ۷۵۹ هزار و ۸۲۷ واحد و شاخص قیمت هم وزن با ۵ هزار و ۸۳۳ واحد افت به ۴۲۹ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۵۷ هزار میلیارد ریال با انجام ۴۶۴ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فولاد، شپنا، وبملت، شستا و فملی بیشترین اثر منفی و نمادهای وامدی و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۳۴۶ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۶۳۳ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران حدود ۲۳۱ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای خاور، آریان، وسپهر، هرمز و زاگرس بیشترین اثر منفی و نمادهای فزر و وهور بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.


نقشه بازار در پایان معاملات روز سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

اخبار مرتبط
با توجه به این که عمده شرکت‌های صادرکننده فعال در بازار سرمایه درآمدهای ارزی خود را با نرخ دلار نیمایی تسعیر می‌کنند، دلار نیما به یک متغیر اثرگذار در صورت‌های مالی تولیدکنندگان تبدیل شده است.
در آخرین روز کاری هفته تعداد ۲۶۵ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۳۷۳۵ میلیارد تومان بود. فملی، پارسیان و فولاد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند که پارسیان مثبت و دو نماد دیگر منفی شدند. همچنین فولاد، شپنا و فملی از نمادهای پرتراکنش امروز بودند.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی پارسان، شپنا و شپدیس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاد، وپارس و وامید با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد، بفجر و خودرو شد و در مقابل نمادهای معاملاتی نوری، بوعلی و حکشتی با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها