پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

اطلاعیه بانک تجارت درباره مالکیت استقلال + عکس

15 فروردین 1403
اطلاعیه بانک تجارت درباره مالکیت استقلال  + عکس

بانک تجارت در پاسخ به سازمان بورس درباره احتمال مالکیت باشگاه استقلال توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بانک اول به دنبال تایید مذاکره با باشگاه پرسپولیس از سوی بانک ملت، امروز بانک تجارت نیز در نامه‌ای به سازمان بورس، مذاکره با استقلال را تایید کرد اما نوشت که تا کنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

 پس از آنکه بانک ملت مذاکره با پرسپولیس برای تحصیل سهام این باشگاه را تایید کرد، امروز نیز بانک تجارت به موضوع مذاکره با استقلال مهر تایید زد.

با این حال موضوع واگذاری ۵۱ درصد از سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بانک‌های ملت و تجارت هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دو بانک مذکور اگرچه مذاکره با سرخابی‌ها برای تحصیل سهامشان را تایید کرده اما اعلام کردند هنوز تصمیمی در این خصوص اخذ نشده است.

چهار روز قبل بانک ملت در نامه‌ای خطاب به رییس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد که درخصوص واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مذاکراتی با چند بانک از جمله بانک ملت انجام گرفته و در صورت رخداد بااهمیت متعاقبا اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

امروز نیز در نامه‌ای منسوب به مجید دارابی - معاون بانک تجارت - که شباهت زیادی به نامه بانک ملت دارد خطاب به رییس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس آمده است: «درخصوص تحصیل سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال توسط بانک تجارت به استحضار می‌رساند مذاکراتی در این زمینه با تعدادی از بانکهای کشور از جمله بانک تجارت صورت گرفته لیکن با در نظر گرفتن الزامات قانونی و مقرراتی تا کنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

بدیهی است در صورت وقوع رویداد بااهمیت، مراتب متعاقبا به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید».

شرکت‌های بورسی موظف هستند در راستای شفافیت اقتصادی و رعایت حقوق سهامداران، اطلاعات با اهمیت خودشان را در  سامانه کدال (سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران بورس و فرابورس ایران) منتشر کنند. در روز هشتم فروردین ماه سال جاری با ارسال نامه‌ای به بانک تجارت خواستار توضیح درباره اخباری مبنی بر قبول مالکیت استقلال شد. در این نامه حداکثر زمان پاسخگویی قبل از شروع معاملات بورس در تاریخ 11 فروردین ماه سال 1403 قید شده است.

گفتنی است پیش از این در همان تاریخ  هشتم فروردین سازمان بورس به بانک ملت برای پاسخگویی درباره احتمال مالکیت پرسپولیس نامه‌نگاری انجام داده بود.

اما بانک مذکور در روز چهاردهم فروردین ماه سال جاری با ارسال نامه‌ای به اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس ایران اعلام کرد تاکنون تصمیمی برای خرید استقلال در برنامه ندارد. متن نامه بانک تجارت در زیر آمده است:

جناب آقای واشقانی فراهانی
رئیس محترم اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار

موضوع: شفاف‌سازی پیرامون تحصیل سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال سهام باشگاه فرهنگی ورزشی

با سلام و احترام؛

بازگشت به نامه با شماره پیگیری 1173052 درباره تحصیل سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال توسط بانک تجارت به استحضار می‌رساند؛ مذاکراتی در این زمینه با تعدادی از بانک‌های کشور از جمله بانک تجارت صورت گرفته، لیکن با در نظر گرفتن الزامات قانونی و مقرراتی تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

بدیهی است در صورت وقوع رویداد با اهمیت مراتب متعاقباً به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

تیم فوتبال استقلال ,

تیم فوتبال استقلال ,

اخبار مرتبط
بانک تجارت در راستای افزایش ضریب امنیت حساب مشتریان علاوه بر امکان دریافت رمز پویا از طریق پیام کوتاه، اپلیکیشن همراز را با قابلیت تولید رمز یکبار مصرف برای انجام تراکنش‌های بانکداری اینترنتی و همراه بانک در سایت اینترنتی بانک تجارت www.tejaratbank.ir در دسترس مشتریان خود قرار داده است.
بانک اول - هموطنانی که وام قرض‌الحسنه ازدواج خود را از بانک تجارت دریافت کنند می توانند از تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی طرح زوج مهر این بانک نیز بهره مند شوند .
بانک اول - مدیر عامل بانک تجارت از اعطای وام و تسهیلات مرابحه در قالب کارت اعتباری تا سقف یک میلیارد ریال بر اساس اعتبارسنجی و بدون ضامن برای تمامی حقوق بگیران از این بانک خبر داد.
بانک اول - بانک تجارت ،استفاده از رمز یکبار مصرف برای انجام تراکنشهای حسابی را در همراه بانک با هدف افزایش امنیت حسابها اجباری کرد و از چهاردهم تیرماه رمز ثابت در همراه بانک تجارت قابل استفاده نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها