جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی برای صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت فرسوده تهران

15 فروردین 1403
تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی برای صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت فرسوده تهران

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: برای نوسازی واحد‌های مسکونی در بافت فرسوده تخفیف‌های ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

به گزارش بانک اول حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مجموعه شهرداری‌ها و دولت در قالب بسته‌های تشویقی باید حمایت مؤثری از ساکنان محلات هدف بافت فرسوده داشته‌باشند. در قانون و در برنامه ششم این مسئله به وضوح آمده است، همچنین در قانون حمایت از احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و کشور همچنین شهرداری‌ها در سطوح مختلف مجری بازآفرینی شهری هستند.

وی ادامه داد: در سطوح محلی شهرداری‌ها مسئول نوسازی بافت‌های فرسوده هستند و در قالب سه سطح ستاد بازآفرینی شهری ملی، استانی و شهرستانی با یکدیگر کار می‌کنیم.

جنتی اظهار کرد: در سطح ملی شخص رئیس‌جمهور رئیس ستاد ملی بازآفرینی بوده و وزیر راه و شهردار نایب رئیس آن هستند و سیاست‌گذار و دبیرخانه این ستاد به شرکت بازآفرینی شهری ایران محول شده و در سطح استان، ریاست آن بر عهده استانداران و در سطح شهرستان بر عهده فرمانداران است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در سه حوزه بسته نوزده بندی شهرسازانه تشویقی تعریف شده‌است، گفت: حوزه اول مربوط به تسهیلات اداری کاری و در رابطه با مجوز صدور پروانه و تراکم ساخت توسط شهرداری‌ها هستند.

وی افزود: در حال حاضر  شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی مکلف هستند تا ۵۰ درصد تخفیف بدهند که می‌توانند ۱۰۰ درصد را هم تخفیف دهند و معادل آن جزو مطالبات شهرداری‌ها از دولت هست و دولت پرداخت خواهد کرد.

اوگفت: زمان صدور پروانه ساختمانی به‌طور متوسط بیش از ۶ ماه طول می‌کشد که طبق مصوبه شورای‌عالی اداری، شهرداری‌ها باید ظرف دو هفته برای متقاضیان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری پروانه ساخت صادر کنند./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوار‌هایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن دولتی شده اند. یعنی تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و وارد شدن به مسیر پرداخت آورده نقدی، اقدام کرده اند و در فهرست «ثبت نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته اند.
متولیان نهضت ملی مسکن تأکید دارند که براساس متن قراردادهای واگذاری زمین، فروش امتیاز تا قبل از فروش اقساطی ساختمان به متقاضی، غیرقانونی است و حتی احتمال سلب امتیاز نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها