پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

حراج شمش طلا سامانه‌ای خواهد شد؟

18 فروردین 1403
حراج شمش طلا سامانه‌ای خواهد شد؟

به گفته مسئولان، سال گذشته در ۱۵ حراج مرکز مبادله جمعا هزار و ۸۳۹ کیلو شمش فروش رفت و حالا شانزدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد در روز یکشنبه مورخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش بانک اول ،از ۲۷ دی ماه سال گذشته بود که اولین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز و تا پایان سال ۱۵ حراج حضوری برای شمش طلا برگزار شد.

حراج شمش طلایی که سعیدی مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در خصوص آن گفته بود: شمش‌ها به صورت یک کیلویی عرضه می‌شود و عرضه کنندگان تمام افراد از جمله واردکنندگان طلا از طریق رفع تعهد ارزی خواهند بود.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران تصریح کرد: متقاضیان طلا نیز رسته تولیدکنندگان در صنف جواهر و بانک‌ها هستند و همچنین بانک مرکزی نیز به عنوان بازارگردان در طرف عرضه و تقاضا حضور خواهد داشت.

فروش هزار و ۸۳۹ کیلو شمش طلا در مرکز مبادله



در ادامه هم اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: شمش طلایی که صادرکنندگان وارد کردند ملزم هستند در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه کنند با توجه به مکانیزم خوبی که در مرکز طراحی شد برخلاف فضاسازی‌ها، اما خوشبختانه این حراج‌ها نقش مهمی در این داشت تا صادرکنندگان که برای رفع تعهد ارزی خود شمش وارد کرده بودند بتوانند رفع تعهد ارزی خود را انجام دهند در ۱۵ حراج سال گذشته جمعا هزار و ۸۳۹ کیلو شمش طلا عرضه و به فروش رفت که رقم ریالی آن بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

اخبار مرتبط
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
امروز قیمت طلا و سکه در بازار شیب نزولی را تجربه کرد
شایعه کیفیت پایین سکه می‌تواند تلاش گروهی از فعالان بازار سکه، به‌خصوص آن‌هایی باشد که کار و کاسبی‌شان کساد شده وگرنه سکه‌های عرضه شده در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، همگی توسط بانک مرکزی ضرب شده‌اند و استاندارد عیار ۹۰۰ را رعایت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها