شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

نحوه فعال کردن خدمات پیامکی وضعیت چک‌های صیادی

28 فروردین 1403
نحوه فعال کردن خدمات پیامکی وضعیت چک‌های صیادی

آیا می‌دانید چگونه می‌توان خدمات پیامکی وضعیت چک‌های صیادی خود را فعال کنید؟

به گزارش بانک اول، در زمان دریافت هر فقره چک از شخص صادرکننده، باید در مورد نقد شدن آن کاملاً مطمئن شوید. همان‌طور که گفتیم، وضعیت نقدینگی چک صیادی برعکس چک‌های قدیمی قابل بررسی است. در واقع برخلاف گذشته، می‌توانید از خوش‌حسابی صاحب چک و وضعیت اعتباری او مطمئن شوید.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای دستورالعمل الزام تطبیق کد ملی و کد پستی در زمان درخواست دسته چک را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. براین اساس ثبت اطلاعات محل سکونت در سامانه املاک و اسکان اجباری است و برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، متقاضیان صدور دسته چک یا چک موردی ضروری است ضمن مراجعه به سامانه www.amlak.mrud.ir نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.
در راهنمای کاربری فرآیندهای اجرایی چک الکترونیکی، فرآیندهای مربوط به درخواست و صدور دسته چکهای الکترونیکی، فرآیند امضا الکترونیکی، درگاه‌های ارائه‌دهنده امکان ثبت چک‌های الکترونیکی، فرآیند ثبت / صدور و انتقال چک‌های الکترونیکی و سایر فرآیندهای مرتبط تشریح شده است.
چک صیادی نوع جدیدی نوع جدیدی از چک است که بر اساس قانون جدید صدور چک، در سامانه صیاد و تحت نظارت مستقیم بانک مرکزی صادر می شود.
قیمت سفته بانکی در سال ۱۴۰۳ بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از طریق بخشنامه تعیین خواهد شد. این قیمت برای هر برگه سفته، اعم از خرید حضوری یا آنلاین، یکسان خواهد بود و به صورت عمومی اعلام خواهد شد. در خصوص قیمت سفته در سال ۱۴۰۳، باید اشاره کرد که نرخ و قیمت سفته برای این سال هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها