ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

صاحبخانه های خوب تشویق می‌شوند

29 فروردین 1403
صاحبخانه های خوب تشویق می‌شوند

وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.

به گزارش بانک اول دیروز  احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از ارائه لایحه ساماندهی اجاره‌بها به مجلس خبر داد و گفت:لایحه ساماندهی اجاره‌بها با فوریت به مجلس ارسال شد. همین روزها منتظر هستیم شورای نگهبان مصوبه نهایی لایحه مذکور را قبل از شروع فصل نقل و انتقالات به دولت ارسال کند. در این قانون ظرفیت‌های خوبی ازجمله اعمال مشوق برای موجرانی که اجاره‌بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند درنظر گرفته شده است و بالعکس موجرانی که از حد مشخص شده بیشتر اجاره‌بها بگیرند محکوم خواهند شد.

 

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز با بیان اینکه سهم بافت فرسوده شهری در ساخت‌وساز شهری به ۲۱.۸درصد رسید، گفت: نوسازی بیش از ۲۶۰هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است.

در خبری دیگر از اقتصاد ایران امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از احیای ۴هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال خبر داد و گفت: در ۲سال گذشته با احیای ۸هزارو۴۰۰ واحد راکد و نیمه فعال در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدنی، ۱۹۵هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم جدید ایجاد و ۲۵۰همت از سرمایه‌های مردم احیا شد.برنامه نهضت احیای واحدهای اقتصادی برای سال۱۴۰۳ احیای ۴هزار واحد جدید است.

علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران ایران نیز با انتقاد از سیاست‌های گذشته گفت: بازارهای صادراتی که سال‌ها پیش با زحمت آماده کرده بودیم را به‌دلیل عدم‌مدیریت در تولید، برداشت و صادرات دو دستی تقدیم افغانستان و برخی کشورهای دیگر کردیم.

روزنامه همشهری
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.
در هفته های گذشته وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد که در صورت موافقت اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز 240 میلیون تومان تا 20 مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه،‌ به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ 1402/07/20 ساعت 00:00 مبلغ 2/400/000/000 ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها