شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

30 فروردین 1403
ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

گمرک برای دریافت مجوزهای ترخیص سازمان‌های همجوار از سامانه یکپارچه مجوزها اعلام آمادگی کرد.

به گزارش بانک اول علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمامی سازمان‌های همکار و همجوار مجوز دهنده ترخیص کالا از اماکن گمرکی مکلف‌اند مجوزها را از طریق سامانه یکپارچه مجوزها به گمرک ارائه دهند.

کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.

مشاور رئیس کل گمرک ایران خاطرنشان کرد: مقرر شد سازمان‌های همجوار با انجام تکالیف مرتبط قانونی در ماه آینده، مجوزها از طریق سامانه یکپارچه‌ها مجوزها دریافت شود.

اخبار مرتبط
فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شامل دانشگاه‌های سراسری، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای می‌توانند از این مشوق‌های خدمتی استفاده کنند. سوابق و اطلاعات دوره‌های مهارت آموزی برگزار شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور باید تا دو ماه قبل از تاریخ اعزام توسط دانشجویان آماده شده و توسط دانشگاه‌ها مورد تأیید قرار گیرد؛ بنابراین دانشجویان و دانش‌آموختگان متقاضی استفاده از این مشوق‌های خدمتی باید با مراجعه به سامانه کارآمد نسبت به ارائه مدارک خود اقدام کنند.
در پی تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا و به منظور حفظ سلامتی شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، کلیه مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) روز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ تعطیل خواهند بود. ساعت کاری همه مراکز دولتی امروز شنبه ۶ مرداد نیز تا ساعت ۱۰ تعیین شده است.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: تمامی واحدهای قضایی و اداری، کلیه حوزه های ستادی و سازمان های تابعه قوه قضاییه در سراسر کشور در روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۰۶ از ساعت ۶:۰۰ لغایت ۱۰:۰۰ صبح فعال است. بانک‌ها شنبه و یکشنبه تا ساعت ۱۱ فعال هستند
با استناد به مصوبه کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان و تأیید استاندار فارس، ساعت کار همه دستگاه‌های اجرایی استان (مؤسسات عمومی دولتی و غیردولتی و بانک‌ها) از روز شنبه ۶ مرداد تا آخر هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ تعیین شده است و کسری ساعت موظفی به صورت دورکاری و با برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی براساس مقررات، جبران می‌شود. وی افزود: براساس این مصوبه همه دستگاه‌های دولتی به غیر از بانک‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان روز یکشنبه ۷ مرداد تعطیل هستند و مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به برنامه ریزی و نظارت

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها