شنبه, 31 شهریور 1403 2024,September

ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

30 فروردین 1403
ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

گمرک برای دریافت مجوزهای ترخیص سازمان‌های همجوار از سامانه یکپارچه مجوزها اعلام آمادگی کرد.

به گزارش بانک اول علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمامی سازمان‌های همکار و همجوار مجوز دهنده ترخیص کالا از اماکن گمرکی مکلف‌اند مجوزها را از طریق سامانه یکپارچه مجوزها به گمرک ارائه دهند.

کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.

مشاور رئیس کل گمرک ایران خاطرنشان کرد: مقرر شد سازمان‌های همجوار با انجام تکالیف مرتبط قانونی در ماه آینده، مجوزها از طریق سامانه یکپارچه‌ها مجوزها دریافت شود.

اخبار مرتبط
اولگ کارپیاک گزارشگر اوکراینی بی بی سی در گزارشی به شغل‌های برتر در یک دهه آینده پرداخت و نیز مشاغلی که تحت تاثیر توسعه فناوری‌های نوین و دیجیتال از بین خواهند رفت.
افزایش قیمت خودرو با تایید معاون اول رئیس‌جمهور فقط یکی از شایعه اقتصادی در روز‌های اخیر است. در روز‌های پایانی شهریور ممنوعیت فروش نان با کارت بانکی و ممنوعیت صادرات مرغ تکذیب شده و فعلا خبر‌های دیگری مثل تبدیل وام ازدواج به تسهیلات غیرنقدی و احداث خانه ۲۵ متری و آغاز رجیستری آیفون ۱۶ را نباید جدی بگیریم.
مالیات در کشور‌های مختلف، انواع متفاوتی دارد و به‌ صورت‌های متنوعی پرداخت می‌شود. اما در کشور ایران بر اساس قوانین مالیاتی، مالیات‌ها به دو دسته مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم تقسیم می‌شوند. این دسته‌ها نیز خود به دسته‌بندی‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند که در جدول زیر قابل مشاهده است:
تعداد صدمیلیونرها، در سراسر جهان افزایش یافته و رشد سریع آنان در ایالات‌متحده و چین ثبت شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها