یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

شرایط بانک ها برای پرداخت وام کسب و کار ۱۵۰ میلیونی

06 اردیبهشت 1403
شرایط بانک ها برای پرداخت وام کسب و کار ۱۵۰ میلیونی

مبلغ وام کسب و کار یا خود اشتغالی از نیمه‌دوم سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد، و امکان دارد امسال هم با همان رقم قبلی به متقاضیان پرداخت شود.

 

به گزارش بانک اول، کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند.

کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.

درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

اما نکته مهمی که متقاضیان باید بدانند این است که هر بانکی برای پرداخت وام خود اشتغالی شرایط خاص خودش را تعریف کرده است.

  • برای گرفتن وام خود اشتغالی از بانک مسکن باید حتماً از کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی‌نامه بگیرید.
  • برای دریافت وام از بانک سپه باید معرفی‌نامه کمیته امداد داشته باشید.
  • بانک ملی برای پرداخت وام خود اشتغالی از متقاضی معرفی‌نامه کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می‌خواهد.
  • اگر در بانک ملت حساب قرض‌الحسنه دارید برای دریافت وام خوداشتغالی باید از سازمان بهزیستی معرفی‌نامه ببرید.
  • بانک صادرات نیز برای پرداخت این وام از متقاضی معرفی‌نامه از کمیته امداد می‌خواهد.
  • کسانی‌که می‌خواهند از پست بانک وام خود اشتغالی ۱۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند، باید حتماً از کمیته امداد معرفی‌‌نامه بگیرند.
  • شرایط پرداخت وام خود اشتغالی در بانک رفاه کارگران کمی متفاوت است؛ چون این بانک فقط به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی و مستمری‌بگیران این بانک وام می‌پردازد.
  • بانک کشاورزی معرفی‌نامه نمی‌خواهد ولی برای دریافت وام از این بانک، باید به نزدیک‌ترین شعبه مکانی که می‌خواهید کسب وکار خود را راه بیاندازید، بروید و درخواست وام بدهید.

با این اوصاف فقط کسانی‌که می‌خواهند برای خودشان شغلی دست‌وپا کنند، با داشتن معرفی‌نامه نهاد مورد نظر بانک عامل می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

متقاضیان چک‌برگشتی و وام عقب‌افتاده هم نباید داشته باشند، چون وام خود اشتغالی به مشتری‌های بدحساب پرداخت نمی‌شود.

اگر موفق به دریافت این وام شوید، ‌باید در هفت سال این وام را با سود چهار درصد به بانک برگردانید. یعنی ماهی دو میلیون و ۵۰ هزار تومان.

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها