چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ضروری ۴ درصدی بانک صادرات برای بازنشستگان کشوری/وام ضروری ۳۰۰ میلیونی رسید

08 اردیبهشت 1403
وام ضروری ۴ درصدی  بانک صادرات برای بازنشستگان کشوری/وام ضروری ۳۰۰ میلیونی رسید

به منظور حمایت از بازنشستگان کشوری و کمک به رفع بخشی از نیازهای ضروری آنان، وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی با شرایط جدیدی ارائه می‌شود

به گزارش بانک اول این وام با کارمزد سالانه ۴ درصد و اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان ارائه می‌شود. این تدابیر به منظور بهبود معیشت این افراد و کاهش بار مالی بر روی آنان اتخاذ شده است.

واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.

گروهی از بازنشستگان باقیمانده از مرحله ششم نیز طی روز‌های اخیر وام ۳۰ میلیونی خود را دریافت کرده بودند.

از زمان آغاز ثبت نام برای دریافت این وام، استقبال گسترده‌ای از سوی بازنشستگان کشوری صورت گرفته است. به طوری که در مراحل مختلف، صد‌ها هزار نفر از این عزیزان برای دریافت وام ضروری ثبت نام کرده اند.

صندوق بازنشستگی کشوری در تلاش است تا با پیگیری‌های مستمر و تعامل با دستگاه‌های ذیربط، ضمن تسریع در روند پرداخت وام ها، نسبت به افزایش مبلغ وام و کاهش نرخ کارمزد آن نیز اقدام نماید.

در ادامه به برخی از نکات مهم پیرامون وام ضروری ۳۰ میلیونی بازنشستگان کشوری اشاره می‌کنیم:



شرایط دریافت وام:

کلیه بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری که از حقوق و مزایای این صندوق برخوردار باشند، می‌توانند نسبت به تقاضای دریافت این وام اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز: ارائه اصل و کپی حکم بازنشستگی یا وظیفه بگیری، کپی کارت ملی و شناسنامه، ارائه مستمری از طریق یکی از شعب بانک صادرات و ارائه تعهد کتبی مبنی بر بازپرداخت وام از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت این وام است.



نحوه ثبت نام:

بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به درگاه الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به ثبت نام برای دریافت این وام اقدام نمایند.



مهلت بازپرداخت:

وام ضروری ۳۰ میلیونی بازنشستگان کشوری باید در قالب ۳۶ قسط ماهانه به بانک عامل بازپرداخت شود.

وام ضروری ۳۰ میلیونی بازنشستگان کشوری، گامی مثبت در جهت حمایت از معیشت این عزیزان و کمک به رفع بخشی از نیاز‌های ضروری آنان است. امیدواریم با تدابیر و برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان ذیربط، شاهد افزایش مبلغ وام و کاهش نرخ کارمزد آن در آینده باشیم.

اخبار مرتبط
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.
در زمان حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است. از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام 300 میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها