یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

خواص شگفت انگیز پوست موز که نمی دانستید

09 اردیبهشت 1403
خواص شگفت انگیز پوست موز که نمی دانستید

  همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟

به گزارش بانک اول پوست موز نیز از آن جمله است که دارای خاصیت بسیار برای سلامت بدن و پوست است. به‌گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.


کاهش خطر ابتلا به سرطان: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌هاست که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می‌تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.


کاهش کلسترول: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ‌ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.


برای چشم خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.


یبوست را برطرف می‌کند:پوست موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک می‌کند و باعث تقویت هضم می‌شود.
دندان‌ها را درخشان می‌کند: به‌گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به‌مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند.


جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر جوش‌های روی صورت‌تان شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کند و مملواز مواد ضد‌میکروبی برای درمان آکنه است.


درد را کاهش می‌دهد:  پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول‌هاست. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد‌التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.


از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدهاست که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراي بنفش کمک می‌کند.
 

اخبار مرتبط
نوروبیون نباید در بیماران حساس به هیچ یک از مواد فعال یا مواد کمکی این محصول استفاده شود. پس در این حال همیشه با پزشک یا داروساز خود که در مورد وضعیت بیماران اطلاعات بهتری دارد مشورت کنید.
قلبی که در شرایط عالی قرار دارد، برای یک زندگی طولانی و سالم اندامی حیاتی محسوب می‌شود. با‌این‌وجود، برای داشتن قلبی سالم چه کارهایی باید انجام بدهیم؟ در ادامه به هفت نکته خواهیم پرداخت:
فصل بهار، بهترین زمان برای پاکسازی بدن است. در این زمان،‌ بدن‌مان پر از انرژی است و راحت‌تر از هر زمان دیگر می‌توانیم آن را سم‌زدایی و پاک کنیم.
خواص ضد التهابی این نوشیدنی می‌تواند رگ‌های خونی را پاک کند تا فشار کم‌تری به قلب وارد شود. چای شیرین‌نشده، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند و به ترمیم سلول‌های بدن کمک می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها