شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

معرفی وام‌های بانکی با بهره کم در سال ۱۴۰۳

09 اردیبهشت 1403
معرفی وام‌های بانکی با بهره کم در سال ۱۴۰۳

. وام به عنوان یک ابزار مالی، وام می‌تواند خیلی از چاله‌های زندگی را برای خرید خانه، ماشین، کسب و کار، کالا و مواردی از این قبیل را پُر کند. اما گرفتن وام نیاز به یک بررسی دقیق و کارشناسانه دارد که فقط به شرایط مالی ما، مبلغ وام و ضامن محدود نیست و باید نرخ بهره و سود را هم در نظر گرفت و با دقت محاسبه کرد.

 

از کجا وام با سود کم بگیریم؟

به گزارش بانک اول برای دریافت وام اولین قدم این است که بدانیم با شرایط مالی ما چه بانک‌هایی تسهیلات ارائه می‌دهند. شرکت‌های سبد گردان مثل اینوستو با تسلط خوبی که بر روی بازار دارند می‌توانند بهترین وام را با شرایط مالی شما پیشنهاد دهند.

برای گرفتن وام با کمترین سود باید به سراغ تمامی سامانه‌های بانکی و مؤسسات مالی بروید و نرخ سود و مبلغ وام و سایر شرایط آن‌ها را برآورد کنید. در این متن ما لیستی از طرح‌های بانکی با سود کم را برایتان آورده‌ایم:

معرفی وام های بانکی با بهره کم در سال 1403 - 1. طرح کارگشا بانک رفاه کارگران

وام با سود کم بانک رفاه گزینه‌ای مناسب برای کارکنان، کارفرمایان و فعالان حوزه‌ی پزشکی است. وام کارگشای بانک رفاه یک وام قرض الحسنه با سود 4 درصد است و نیازی به ضامن ندارد. سقف وام کارگشای بانک رفاه 300 میلیونی است. این وام با اقساط 14 ماهه با مبلغ 13 میلیون بسته می‌شود.

معرفی وام های بانکی با بهره کم در سال 1403 - 2. طرح زی کارت بانک گردشگری

بانک گردشگری برای کارمندان ارگان‌های دولتی و خصوصی وام با سود صفر درصد با ارائه گواهی کسر از حقوق در نظر گرفته است. از این بانک می‌توان بین 10 تا 50 میلیون وام گرفت. البته وام این مبلغی بیشتر بن کارمندی به حساب می‌آید. مبلغ حقوق کارمند باید حداقل 40 درصد مبلغ اقساط را پوشش دهد.

معرفی وام های بانکی با بهره کم در سال 1403 - 3. طرح آفتاب بانک سینا

یکی از انواع وام با سود کم طرح آفتاب بانک سینا است. برای استفاده از طرح تسهیلاتی آفتاب بانک سینا باید یک حساب سپرده با سابقه‌ی یکساله داشته باشید. بانک سینا به اندازه‌ی موجودی مبلغ حساب به متقاضی وام پرداخت می‌کند. سقف این وام با سود صفر درصد، 300 میلیون تومان است. البته مبلغ وام متناسب با مدت زمان بازپرداخت تغییر می‌کند.

معرفی وام های بانکی با بهره کم در سال 1403 - 4. طرح تسهیلات کارتخوان بانک ملی

وام طرح تسهیلات کارتخوان بانک ملی برای افرادی که جواز و پروانه کسب دارند، مناسب است. متقاضیان وام باید حدود 6 ماه از زمان افتتاح حساب‌شان گذشته و حداقل 3 گردش حساب داشه باشند. سقف این وام 2 میلیارد تومان است و به ضامن معتبر نیاز دارد. وام طرح تسهیلات کارتخوان بانک ملی با سود 1 درصد و بازپرداخت 36 ماهه صورت می‌گیرد.

معرفی وام های بانکی با بهره کم در سال 1403 - 5. وام بدون ضامن مؤسسه ملل

از تسهیلات جالب توجه مؤسسه ملل، ارائه وام کالا 50 میلیونی با سود 4 درصد است. این وام برای افرادیکه قصد خرید لوازم خانگی و یا لوازم صوتی و تصویری دارند در نظر گرفته شده است. وام کالای ملل بدون ضامن و کسر از حقوق، فقط با سفته انجام می‌شود.

برای گرفتن وام کالای ملل، باید یکسری مراحل اداری را دنبال کنید. برای استفاده از این وام کالا باید به فروشگاه‌های طرف قرار داد با مؤسسه مالی مراجعه کنید.

معرفی وام های بانکی با بهره کم در سال 1403 - 6. وام طرح پژواک بانک پارسیان

از سری وام‌های با سود کم، وام طرح پژواک بانک پارسیان است. طرح تسهیلاتی پژواک بانک پارسیان بدون ضامن و سود کم انجام می‌شود. برای استفاده از این تسهیلات باید یک حساب سپرده بلندمدت یکساله باز کنید. بانک پارسیان بین 80 تا 85 درصد از میزان سپرده، وام می‌دهد. سود طرح پژواک بانک پارسیان حدود 4 تا 8 درصد است. برای تسهیلات 80 درصد نرخ بهره 4 درصد و برای تسهیلات 85 درصد نرخ بهره 8 درصد در نظر گرفته می‌شود.

معرفی وام های بانکی با بهره کم در سال 1403 - 7. طرح کوشان بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین هم با ارائه‌ی طرح کوشان در لیست وام‌های با سودکم قرار گرفت. این بانک برای افرادیکه حساب سپرده بلند مدت با مبالغ بالا دارند. طرح کوشان بانک اقتصاد نوین بدون ضامن، اما با مسدودی حساب ارائه می‌شود. وام طرح کوشان 4 درصد بهره دارد و با اقساط 12 تا 35 ماهه تسویه می‌شود.

معرفی وام های بانکی با بهره کم در سال 1403 - 8. طرح رونق تعاون بانک توسعه تعاون

وام 300 میلیونی با نرخ بهره 10 درصد توسط طرح رونق بانک توسعه تعاون ارائه می‌شود. معمولا این وام به تعاونی‌های تولیدی و سازمان‌های تعاونی تعلق می‌گیرد. برای گرفتن این وام متقاضی باید در این بانک حساب سپرده داشته باشد. در این طرح تا 90 درصد میزان سپرده بانکی به متقاضی وام پرداخت می‌شود.

معرفی وام های بانکی با بهره کم در سال 1403 - 9. طرح پویا برتر بانک تجارت

وام کم سود طرح پویا برتر بر اساس میانگین سپرده افراد حقیقی و حقوقی اعطا می‌شود. سقف وام بانک تجارت برای افراد حقیقی 200 میلیون و برای افراد حقوقی 2 میلیارد تومان است. این وام با نرخ بهره‌ی 7 درصدی به متقاضیان ارائه می‌شود. برای دریافت این وام لازم است که متقاضی یک ضامن رسمی با جواز کسب و کار یا یک چک صیادی ارائه دهد.

برای درخواست وام با سود کم بانک تجارت لازم است سپرده حداقل 2 ماه و حداکثر 6 ماه در حساب بماند. بازپرداخت این وام اقساط 36 ماهه است.

  1. وام طرح اعتباری سپهر بانک صادرات

یکی دیگر از وام‌های بانکی با سود کم، وام همیاران سپهر بانک صادرات است. این وام با نرخ بهره‌ی 15 درصدی ارائه می‌شود. با تکمیل مراحل اداری و معرفی ضامن، وام سپهرخیلی فوری به حساب متقاضی واریز می‌شود.

سقف وام سپهر صادرات 50 میلیون تومان است و بیشتر به عنوان وام کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. متقاضیان می‌توانند برای خرید لوام خانگی یا صوتی و تصویری به فروشگاه‌های طرف قرار داد مراجعه کنند.

نکات مهم برای گرفتن وام

  • تعیین اهداف مالی: مشخص کنید که چرا نیاز به وام دارید و چطور از آن استفاده خواهید کرد. این مهم است که اطمینان حاصل کنید که این وام برای رسیدن به هدف مالی‌اتان کمک کننده است.
  • بررسی وضعیت مالی: ارزیابی کنید که آیا می‌توانید مسئولیت پرداخت وام و بهره آن را بپذیرید یا خیر. آیا نرخ بهره به سودی که از وام می‌برید می‌ارزد؟
  • مقایسه شرایط وام: پیشنهادات و شرایط مختلف بانک‌ها و مؤسسات مالی را مقایسه کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. این شامل نرخ بهره، مدت زمان بازپرداخت، و هزینه‌های مرتبط با وام می‌شود.
  • محاسبه قابلیت پرداخت: محاسبه کنید که میزان پرداخت ماهیانه برای بازپرداخت وام و بهره آن، بصرفه است یا خیر. توجه داشته باشید که بازپرداخت این مبالغ برایتان مشکل ساز نباشد.
  • مراجعه به مشاور مالی: در صورت لزوم و برای گرفتن وام‌های کلان، با یک مشاور مالی و در این زمینه مشورت کنید تا شرایط و امکانات مربوط به وام را با او بررسی کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

اخبار مرتبط
مبلغ و شرایط طرح تسهیلاتی نیک وام بانک ملت : حداقل مبلغ وام در طرح نیک وام بانک ملت 30 میلیون تومان و حداکثر 300 میلیون تومان است. حداقل زمان مورد انتظار جهت کسب امتیاز و دریافت تسهیلات 4 ماه و حداکثر 12 ماه می باشد.
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها