ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

11 اردیبهشت 1403
افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

به گزارش بانک اول ،شاخص کل بازار سرمایه امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت) ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۵۴ درصد ریزش کرد.

شاخص هم وزن ۰.۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۰ هزار واحدی قرار گرفت.

در این بازار ۳۰۰ هزار معامله به ارزش ۳۸ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

در مقابل نماد‌های وامید و ملت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس رشد ۰.۷۵ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۹۹ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی رسید، همچنین گروه دومی که بیشترین حجم معاملات را به اختصاص داد گروه خودرو بود.

۲۴ درصد نماد‌های بازار در دامنه مثبت و ۷۶ درصد نماد‌های بازار در دامنه منفی معامله شدند.

خالص خروج نقدینگی حقیقی از بازار نیز ۲۳۴ میلیارد تومان بوده است.

ارزش کل معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی نیز ۳۵۹۳ میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط
بازار سهام مانند تمام مشاغل یک شغل تخصصی است و مهارت بالا می‌طلبد و قطعا برای سرمایه‌گذاری باید تخصص داشت، از مشاوره سرمایه‌گذاری استفاده کرد یا سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم است که این به معنی حذف ریسک و سوددهی قطعی نیست، اما به طور قابل توجهی ریسک را کاهش می‌دهد
با توجه به اظهارات معاون رئیس جمهوری مبنی بر ادامه فعالیت ادارات و سازمان‌ها در ایام عزای عمومی، این گمانه مطرح است که بازار سهام فردا تعطیل نخواهد بود. به‌ویژه اینکه تعطیلی امروز بازار سهام نیز به دلیل جلوگیری از واردآمدن شوک خبری به دادوستدها بوده و ضربه را گرفته است. بر همین مبنا بعید به نظر می‌رسد تعطیلات بازار سهام بیش از این ادامه یابد.
قادر معصومی خانقاه، مدیر جدید نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لغو عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه گفت: این تصمیم در راستای حمایت از بازار سرمایه با توجه به شرایط کنونی گرفته شده است.
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها