جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

5 راه حل درمان خانگی مسمومیت

13 اردیبهشت 1403
5  راه حل درمان خانگی مسمومیت

مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.

به گزارش بانک اول در حالی که تماس با اورژانس یا فوریت‌های پزشکی در موارد مسمومیت  شدید بسیار مهم است، چندین درمان خانگی می‌تواند ناراحتی را کاهش داده و به بهبودی مسمومیت کمک کند. در این مطلب به ۵ درمان طبیعی اشاره می‌کنیم که می تواند به مبارزه با مسمومیت غذایی کمک کند.

هیدراته بمانید: کم آبی یکی از عوارض شایع مسمومیت غذایی است که به دلیل از دست دادن مایعات ناشی از استفراغ و اسهال اتفاق می‌افتد. جایگزین کردن مایعات از دست رفته برای جلوگیری از کم آبی و کمک به بهبودی ضروری است. برای هیدراته ماندن آب فراوان، دمنوش‌های گیاهی، نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت مانند آب نارگیل و آبگوشت‌های بدون رب بنوشید. از نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنید، زیرا می‌توانند کم آبی بدن را تشدید کنند.

زنجبیل: این گیاه از دیرباز به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات گوارشی از جمله تهوع و استفراغ استفاده می‌شده است. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن می‌تواند به تسکین سیستم گوارشی و کاهش علائم مسمومیت غذایی کمک کند. چای زنجبیل را با قرار دادن تکه‌های زنجبیل تازه در آب داغ ظرف چند دقیقه آماده کنید. برای تسکین حالت تهوع ناشی از مسمومیت و بهبود هضم، در طول روز چای زنجبیل بنوشید.

۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت | روش هایی که برای درمان مسمومیت معجزه می‌کنند

زغال فعال: زغال فعال یک عامل سم زدایی قوی است که می‌تواند به جذب سموم و باکتری‌های مسئول مسمومیت غذایی کمک کند (زغال فعال که با عنوان کربن فعال نیز شناخته شده، دارویی است که برای درمان مسمومیت‌های ایجادشده از طریق دهان و دستگاه گوارش، استفاده می‌شود). مکل‌های زغال فعال را طبق دستورالعمل روی بسته بندی مصرف کنید یا پودر زغال فعال را با آب مخلوط کرده و بنوشید تا علائم مسمومیت غذایی را کاهش دهید.

سرکه سیب: این نوع سرکه به دلیل خواص ضد میکروبی و توانایی آن در ارتقای سلامت دستگاه گوارش مشهور است. می‌تواند به کشتن باکتری های مضر در دستگاه گوارش و بازگرداندن تعادل فلور روده کمک کند. یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و قبل از غذا بنوشید تا به هضم غذا کمک کرده و علائم مسمومیت غذایی را کاهش دهید.

پروبیوتیک‌ها: پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که سلامت روده را تقویت کرده و از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کنند. مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست، کفیر، کیمچی، کلم ترش و کومبوچا می تواند باعث بازگرداندن تعادل فلور روده که در اثر مسمومیت غذایی به هم می‌خورد، شود. این غذاها حاوی کشت‌های زنده باکتری‌های مفید هستند که به بازسازی میکروبیوم روده و بهبود عفونت‌های دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

اخبار مرتبط
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها