شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

16 اردیبهشت 1403
۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

همه می دانند که ساده ترین توصیه برای پس انداز کردن افزایش درآمد است اما مسلما موضوع به این سادگی نیست و باید تکنیک ها و روش هایی برای این منظور اتخاذ کرد.

به گزارش بانک اول، چگونه باید درآمد ها را افزایش داد یا هزینه ها را کم کرد و چه راه حل های کاربردی برای آنها و در آخر برای پس انداز و سرمایه گذاری کردن وجود دارد؟

۱- قانون ۲۰_۸۰

حداقل ۲۰ درصد درآمد را به مخارج سرمایه ای اختصاص بدهید و ۸۰ درصد را به مخارج جاری

۲- قانون بودجه ۵۰/۳۰/۲۰

۵۰ درصد نیاز ها
۳۰ درصد خواسته ها
۲۰ درصد پس انداز

۳- قانون ۱ درصد

برای خرید های ناگهانی از قانون ۱درصد استفاده کنید.اگر دارایی یا کالایی را می خواهید بخرید بیش از ۱درصد درآمد ناخالص ما است ۳ روز صبر کنید، اگر بعد ۳ روز آن کالا را می خواهید بخرید.

۴- قانون۷۲

درمورد پس انداز هیجان داشته باشید. با استفاده از قانون ۷۲ میتونید به سرعت محاسبه کنید، چند سال طول میکشد پولتان را دو برابر کنید.

۵- ۳ تا ۶ برابر درآمد خود را در صندوق اضطراری قرار دهید.

وقتی یک روز بحرانی اومد تحملشو داشته باشید.شما باید اول به فکر بقا باشید و بعد رشد
پایدار.

۶- ایجاد یک سیستم پس انداز خودکار

پیش فرض ها قدرتمند هستند. زیرا انسان ها تنبل و فراموشکارند. پس با خودکار کردن آن، پس انداز را به صورت پیش فرض خود قرار دهید.قبل از اینکه درآمد رو ببینید، پس انداز و سرمایه گذاری کنید.

۷- پس انداز تامین اجتماعی

سهم بیمه تامین اجتماعی خود را به حداکثر برسانید تا بالاترین پاداش و حقوق بازنشستگی بگیرید.

اخبار مرتبط
واقعیت این است که گاهی برای پس‌انداز در حق معمول و ساده لازم نیست کارهای عجیبی انجام بدهیم، خساست به‌خرج بدهیم یا شبانه‌روز کار کنیم؛ فقط باید هنر پیشگیری از ولخرجی را بلد باشیم
از وام های بانکی دوری کنید و روی خودتان سرمایه گذاری کنید و همواره به یاد داشته باشید که: «پول انسان ها را خلق نمی کند، بلکه انسان ها هستند که پول را خلق می کنند»، «زندگی را به سادگی خودتان زندگی کنید.» ۳- براساس حرف های دیگران عمل نکنید، فقط به آنها گوش کنید ولی هرچه را که احساس خوبی به آن دارید، انجام بدهید.
حدود ۷۶ درصد پولدارها چهار روز در هفته ورزش می‌کنند؛ ولی ۲۳ درصد بی‌پول‌ها اهل ورزش مرتب هستند. حدود ۶۷ درصد پولدارها اهداف‌شان را روزی کاغذ می‌آورند و فقط ۱۷ درصد بی‌پول‌ها از این کارها می‌کنند. حدود ۸۸ درصد پولدارها روزی نیم ساعت یا بیشتر را به مطالعه با هدف کاری یا آموزشی می‌گذرانند و فقط ۲ درصد بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.
بازارهای سنتی ایران در هفته سوم اردیبهشت نیز با بازدهی محدودی روبرو بودند و سرمایه‌گذاران یک جا با قرمز پوشی بازارها موجه شدند .

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها