یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

این سهامداران به دادسرا معرفی شدند

17 اردیبهشت 1403
این سهامداران به دادسرا معرفی شدند

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در زمینه سقوط شاخص بورس، به لیست مشکوک از افراد با اطلاعات نهانی رسیده‌ایم و این اطلاعات به دادسرا ارسال شده، اما تخلف آنها هنوز ثابت شده نیست.

به گزارش  بانک اول  به نقل از ایسنا، سال گذشته ۱۷ اردیبشهت بازار سرمایه سقوط کرد و شاخص کل بورس با بیش از ۹۰ هزار واحد نزول، به کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد ریزش کرد. در این میان مباحثی مبنی بر اینکه این ریزش پشت پرده ای داشته و افزادی با اطلاعات نهانی خرید و فروش کرده اند، مطرح شد که این موضوع در سازمان بورس پیگیری شد.

در این زمینه امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رضا عیوضلو در نشستی خبری این رخدادها را بررسی و اعلام کرد: به لیست مشکوک افراد با اطلاعات نهانی رسیده‌ایم اما تخلف آنها هنوز ثابت شده نیست.

وی افزود: لیست افرادی که بیشترین فروش را داشته بررسی و بالغ بر ۲۴۰۰ شخص حقیقی و حقوقی شناسایی شدند. بعد از فیلترهای مختلف به لیست ۵۰۰ نفره رسیدیم و با بررسی الگوی معاملاتی اشخاصی که بیشترین فروش را داشتند به لیست ۴۰ نفره دست یافتیم که مشکوک به استفاده از اطلاعات نهانی بودند و در پایان اطلاعات این ۴۰ کد به دادسرا ارسال شد.

معاون سازمان بورس اظهار کرد: ما به لیست مشکوک از افراد با اطلاعات نهانی رسیدیم اما تخلف آنها قطعی نیست. در همکاری با مراجع قضایی به دنبال رسیدگی برای این موضوع هستیم.

اخبار مرتبط
همچنین نمادهای فملی، وبملت، نوری و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نمادهای جم و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشتند.
فرزاد وجیهی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید طلا برای حفظ سرمایه گزینه مناسبی است، گفت: خرید طلا تنها برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه هستند مناسب است. اما اگر کسی به دنبال کسب سود مازاد از تورم است باید در بازار بورس و صندوق‌های اعتباری سرمایه گذاری کنند
معامله‌گران در بورس تهران با انجام 336 هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود 45 هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن، حدود 6 میلیارد و 427 میلیون سهم معامله شد.
معامله گران در بورس تهران با انجام ۳۵۷ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن، حدود ۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون سهم معامله شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: