یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ودیعه مسکن چقدر است؟ +سود و محاسبه اقساط وام

18 اردیبهشت 1403
وام ودیعه مسکن چقدر است؟ +سود و  محاسبه اقساط وام

وام ودیعه مسکن روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ تعیین‌تکلیف شد و در سال جدید با مبالغ بیشتری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.


به گزارش بانک اول وام ودیعه مسکن مستاجران تهرانی به‌عنوان ۲۰۰ میلیون تومان است و برای ساکنان کلانشهر‌ها ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند. فراموش نکنیم تا قبل از نهایی شدن مبلغ وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۳، رقم تسهیلات مستاجران پایتخت‌نشین ۱۵۰ میلیون تومان بود.

وام ودیعه مسکن در سایر شهر‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد و قرار است امسال روستایی‌ها ۴۰ میلیون تومان وام بگیرند.

وام ودیعه مسکن؛ ماجرای صف میلیونی چیست؟وام ودیعه مسکن فعلا فقط شامل ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر شده است؛ کمتر از ۴۵ درصد متقاضیان

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن اساسا برای مستاجر‌ها تعریف می‌شود و متقاضی که خواستار دریافت چنین تسهیلاتی است، باید اجاره‌نامه داشته باشد. ارائه اجاره‌نامه معمولی یا اجاره‌نامه‌های ثبت شده در سامانه املاک مستغلات، تفاوتی باهم ندارند، اما طبق قانون شش ماه بعد از دریافت کد رهگیری، امکان دریافت وام ودیعه مسکن وجود خواهد داشت.

وام ودیعه مسکن به کسی که خودش یا همسرش در زمان ثبت‌نام ملک یا زمینی داشته باشند، تعلق نمی‌گیرد و اگر بعد از دریافت وام خلاف این ماجرا محرز شود، جریمه‌ها و خسارت‌ها برعهده دریافت‌کننده وام است. از طرفی وام ودیعه مسکن مثل سال‌های قبل به متقاضیانی که خودشان یا همسرشان درحال پرداخت اقساط وام حوزه‌های مسکن هستند، تعلق نمی‌گیرد.

سود وام ودیعه مسکن چقدر است؟

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ برخلاف سال‌های گذشته قرار است بدون شک و شبهه‌ای درباره میزان سود و نحوه اقساط به مستاجران پرداخت شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی اقساط وام ودیعه مسکن با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار یعنی ۲۳ درصد محاسبه می‌شود و بازپرداخت اقساط وام ودیعه مسکن، بسته به توافق بانک و متقاضی، حداکثر پنج سال خواهد بود.

اقساط وام ودیعه مسکن به این‌ترتیب برای مستاجری که در تهران ساکن است و از تسهیلات ۲۰۰ میلیونی استفاده می‌کند، به ماهی پنج میلیون و ۶۳۸ هزار تومان می‌رسد.

اقساط وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیونی به شکلی است که آن‌ها باید بعد دریافت وام خودشان را آماده اقساط چهار میلیون و ۲۲۸ هزار تومانی کنند. این عدد برای وام ۱۰۰ میلیونی به دو میلیون و ۸۱۹ هزار تومان و برای وام ۴۰ میلیونی روستایی به یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان می‌رسد.

محاسبه اقساط وام ودیعه مسکن

انواع وام ودیعه مسکن

اقساط ماهانه

جمع کل اقساط

سود وام ودیعه مسکن

وام 200 میلیونی

پنج میلیون و 638 هزار و 94 تومان

338 میلیون و 285 هزار و 653 تومان

138 میلیون و 285 هزار و 653 تومان

وام 150 میلیونی

چهار میلیون و 228 هزار و 571 تومان

253 میلیون و 714 هزار و 240 تومان

103 میلیون و 714 هزار و 240 تومان

وام 100 میلیونی

دو میلیون و 819 هزار و 47 تومان

169 میلیون و 142 هزار و 827 تومان

69 میلیون و 142 هزار و 827 تومان

وام 40 میلیونی

یک میلیون و 127 هزار و 619 تومان

67 میلیون و 657 هزار و 131 تومان

27 میلیون و 657 هزار و 131 توان

اخبار مرتبط
وام مسکن ایثارگران، وامی است که به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. از شرایط اصلی این وام، ایثارگر بودن متقاضی است، همچنین مبلغ این وام باتوجه به شهر محل زندگی متقاضی بین ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
افرادی که شرایط دریافت وام 200 میلیون یا 5 میلیارد تومانی طرح پذیرنده بانک ملی را دارند باید جواز و پروانه کسب را به یکی از شعب این مجموعه ارائه بدهند. در صورتی که فردی این وام را در قالب قرارداد قرض الحسنه دریافت کند، آن را با کارمزد چهار درصدی می‌گیرند. اما اگر این وام در قالب قرارداد مرابحه اعطا شود، سود آن 23 درصد خواهد بود. سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد.
در عین حال تمامی دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک همانند سایر حسابهای قرض الحسنه پس انداز، تا پایان مهلت جشنواره یعنی پایان خردادماه ۱۴۰۳ می توانند در قرعه کشی ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی شرکت کنند.
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها