یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

افت ۸ هزار واحدی شاخص بورس

18 اردیبهشت 1403
افت ۸ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت) با کاهش ۷ هزار و ۶۴۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۴۵۰ واحد ایستاد.

به گزارش بانک اول ،شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۲ هزار و ۷۶۱ واحد افت، به ۷۴۱ هزار و ۳۴۴ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۵۴۵ واحد کاهش به ۴۱۴ هزار و ۷۹۵ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۶ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فارس، شبندر، شتران، وغدیر، وبملت، ومعادن و ثفارس بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۳۹ واحد کاهش، در ارتفاع ۲۴ هزار و ۹۵۷ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۶۲ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، خاور، بپاس و وهور بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.


نقشه بازار در پایان معاملات روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار مرتبط
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.
در بازار امروز 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.
همچنین نمادهای فملی، وبملت، نوری و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نمادهای جم و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشتند.
فرزاد وجیهی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید طلا برای حفظ سرمایه گزینه مناسبی است، گفت: خرید طلا تنها برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه هستند مناسب است. اما اگر کسی به دنبال کسب سود مازاد از تورم است باید در بازار بورس و صندوق‌های اعتباری سرمایه گذاری کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها